گفت‌وگوی تلفنی جانسون با ظریف درباره سوریه

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۵:۳۳ کد : ۱۹۷۶۰۵۵ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه انگلستان امروز در تماسی تلفنی با همتای ایرانی خود در خصوص مشارکت کشورش در حمله موشکی به سوریه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلستان امروز (یکشنبه) در تماسی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص مشارکت انگلستان در حمله موشکی به سوریه توضیحاتی ارائه کرد.

ظریف در این گفت وگوی تلفنی ضمن محکومیت حمله خودسرانه به سوریه، مجددا بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با کاربرد هرگونه سلاح شیمیایی تاکید و با یادآوری سابقه کاربرد سلاح شیمیایی علیه ایران توسط صدام با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از برخورد دوگانه غرب انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اقدام به حمله قبل از ورود بازرسان سازمان منع سلاح های شیمیایی را سؤال برانگیز خواند و افزود: دو حمله ای که به بهانه سلاح شیمیایی به سوریه انجام شد درست در مقاطعی بود که ارتش سوریه دست برتر را در مقابل تروریست ها داشت و آنها را در آستانه شکست قرار داده بود.

ظریف به وزیر امور خارجه انگلستان یادآور شد: از ابتدای مطرح شدن خلع سلاح شیمیایی سوریه اعلام کردیم که گروه های مسلح تروریستی سلاح های شیمیایی در اختیار دارند که به آن توجه نشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان با انتقاد از اقدام خودسرانه، غیرقانونی و یکجانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه در تجاوز به سوریه به وزیر خارجه انگلستان یادآور شد که هیچ کشوری به طور خودسرانه حق اجرای مقررات تنبیهی علیه سایر کشورها را خارج از موازین بین المللی ندارد.

به گزارش فارس، آمریکا، فرانسه و انگلیس بامداد شنبه (25 فروردین) به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در دوما به چند نقطه در سوریه حمله  موشکی کردند. 

ظریف وزیر خارجه ایران روز گذشته پس از این حمله با ولید المعلم همتای سوریه ای خود تلفنی گفت وگو و ضمن محکوم کردن تجاوز موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، از مقاومت مردم این کشور تمجید کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته با صدور بیانیه ای این تجاوز را به شدت محکوم کرد و درباره آثار و پیامدهای منطقه ای و فرامنطقه ای آن هشدار داد.

کلید واژه ها: انگلستان خارجه انگلستان آمریکا


نظر شما :