روسیه: در پاسخ دادن به تحریم‌های جدید آمریکا هیچ تاخیری نخواهیم داشت

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۲۲ کد : ۱۹۷۶۰۷۴ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) به آمریکا هشدار داد، کشورش در وضع قوانینی برای پاسخ دادن به تحریم های جدید آمریکا تاخیر نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که چند تن از نمایندگان ارشد پارلمان روسیه گفته اند در حال بررسی وضع قوانینی هستند که به موجب آنها کرملین برای ممنوع یا محدود کردن فهرستی از اقلام وارداتی آمریکایی اختیاراتی پیدا می کنند.

ریابکوف تصریح کرد، مسکو در حال بحث بر سر "سو استفاده واشنگتن از وضعیت دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی" است.

این اظهارات ریابکوف در حالی مطرح شد که روابط میان مسکو و واشنگتن اخیرا به پایین ترین حد خود رسیده است. در تاریخ ششم آوریل سال جاری میلادی وزارت خرانه داری آمریکا در واکنش به "فعالیت های بدخواهانه روسیه" 38 مقام ارشد، کارآفرین و کمپانی روس را به لیست تحریم های خود اضافه کرد.

در عین حال روز گذشته نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز مدعی شد، واشنگتن در حال آماده سازی تحریم های جدیدی علیه روسیه به دلیل آنچه که آمریکا "حمایت مسکو از دولت سوریه" خواند، است.

او در ادامه مدعی شد که این تحریم های جدید علیه فعالیت کمپانی ها و شرکت های روسی وضع خواهند شد که با دولت سوریه درخصوص نقل و انتقال تجهیزات مربوط به تسلیحات شیمیایی همکاری می کنند.

به گفته هیلی، این تحریم ها قرار است امروز (دوشنبه) از سوی مقامات آمریکایی اعلام شوند.


نظر شما :