اسرائیل برای شناسایی تونل‌های حماس واحد فنی ویژه تشکیل داده است

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۳ کد : ۱۹۷۶۰۷۸ سرخط اخبار

ارتش رژیم صهیونیستی برای شناسایی تونل های حماس در اطراف غزه یک واحد فنی تشکیل داده است. تونل هایی که به منشا نگرانی اسرائیلی های ساکن نزدیک این منطقه تبدیل شده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اسرائیلی "واللا"، سخنگوی ارتش اسرائیل از یک واحد فنی وابسته به فرماندهی منطقه جنوبی پرده برداشت که کار آن شناسایی تونل های غزه است.

واحد فنی مذکور متشکل از کارگاه های ویژه و اتاق های کنترل و بررسی است و از حدود دو سال پیش جدیدترین وسایل و ابزارهای شناسایی تونل ها را در آن مستقر کرده و تعدادی از مهندسان، زمین شناسان، دانشمندان فیزیک، کارشناسان تکنولوژی و افسران سازمان اطلاعات در این واحد کار می کنند. عوامل این واحد فنی در آزمایشگاه براساس پژوهش های علمی از جمله پاکسازی اراضی و ترسیم خطوط آن کار می کنند و به طور کامل با یگان های مسلح سازمان اطلاعات و نیروهای مسلح همکاری دارند.

بنا بر گزارش این پایگاه، این واحد فنی پس از بررسی های عوامل آن توانست طی ماه های اخیر پنج مورد از تونل های موجود در مرزها با غزه را شناسایی و تخریب کند که آخرین آنها را شب گذشته غیر قابل استفاده کرد.

در این راستا، در یک بیانیه نظامی آمده است، آزمایشگاه این واحد فنی از تحقیقات نوین مرتبط با خاک بهره می گیرد که شامل کشف حفره های زیر زمینی توسط اشعه و غیر آن است و برای توسعه شیوه های جدید برای رصد و ترسیم نقشه ها تلاش می کند.

طبق بیانیه مذکور، جدیدترین تونلی که این واحد فنی شناسایی کرده در امتداد یک کیلومتری غزه بوده و مستقیما از مرزها عبور می کند. این بیانیه جنبش حماس را به حفر این تونل متهم کرد که کنترل غزه را در دست دارد.

در تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۱۴، فلسطین در اجرای تعدادی از عملیات خود علیه نیروهای اشغال گر از این تونل ها کمک گرفت و اسرائیل از آن زمان به دنبال توسعه ابزار تکنولوژیک برای رصد و کشف آنهاست. همچنین مانعی زیر زمین در امتداد مرزها ساخته که طبق گفته خود اسرائیل به تهدید تونل های غزه در اوایل ۲۰۱۹ پایان خواهد داد.

از سوی دیگر، نیروهای اشغال گر روز یکشنبه بیش از ۲۰ تن از فلسطینیان را در مناطق مختلفی در شهرها و روستاهای کرانه باختری دستگیر کردند، این نیروها بر بازداشت ها در دو استان رام الله و بیره در مرکز کرانه باختری و الخلیل در جنوب این منطقه متمرکز بودند.

منابع فلسطینی اعلام کردند، ارتش اسرائیل به شهر بیره یورش برده و اسیر آزاده، جمال الطویل، از فرماندهان حماس را پس از حمله به خانه اش و تفتیش آن بازداشت کردند. بازداشتی ها برای انجام تحقیقات به مراکز نامشخصی منتقل شدند.

کلید واژه ها: واحد فنی این واحد این واحد فنی


نظر شما :