تحریم‌هایی که کل قاره را فرا می‌گیرد

اروپا به دنبال روابط جدید میان آمریکا و روسیه

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۶ کد : ۱۹۷۶۳۶۹ آمریکا ترجمه برگزیده
به یاد داشته باشید که هر اقدامی سیاسی، واکنشی غیرمنتظره و معمولا ناخوشایند دارد. پاریس پس از محدودیت‌های تجاری در شرکت‌های فلزات روسیه که باعث افزایش قیمت آلومینیوم و نیکل شده است، مسئول هماهنگ کردن اقدامات ضد تحریم بود.
اروپا به دنبال روابط جدید میان آمریکا و روسیه

نویسنده: تایلر داردن

دیپلماسی ایرانی: در روزهای حملات ترامپ اتفاقی عجیب و غریب رخ داد: اول آلمان، بعد ایتالیا، از پیوستن به کمپین به رهبری ایالات متحده سرباز زدند هرچند این شامل بریتانیا و فرانسه نشد. درباره این تقسیم غریب در اروپا گفته می شود که زمانی که زمستان سرد فرا برسد تنها یک کشور است که می تواند خواست ها برای تامین گاز طبیعی برای گرمایش را فراهم کند: روسیه.

حالا به نظر می رسد بسیاری در اروپا به این نکته رسیده اند که حضور روسیه تا چه حد برای بقا و پایداری قاره اروپا مهم است. بسیاری از دیپلمات های اروپایی در پی متقاعد کردن ترامپ به منظور کاهش تحریم این کشور علیه روسیه هستند. ترس ها در مورد امکان افزایش این تحریم بسیار بالا گرفته و تهدید بروز رکود اقتصادی دیگر در سرتاسر قاره انتظار می رود.

به یاد داشته باشید که هر اقدامی سیاسی، واکنشی غیرمنتظره و معمولا ناخوشایند دارد. پاریس پس از محدودیت های تجاری در شرکت های فلزات روسیه که باعث افزایش قیمت آلومینیوم و نیکل شده است، مسئول هماهنگ کردن اقدامات ضد تحریم بود. فرانسه به دنبال هل دادن متحدان از جمله برلین، لندن و رم برای ایجاد نمایندگی مشترک در واشنگتن هستند. ابتکار عمل فرانسه منجر به نگرانی گسترده در مورد پیامدهای تحریم ها می شود که صنایع کلیدی اتحادیه اروپا از اتومبیل ها تا هوافضا را تحت تاثیر قرار می دهد. یک مقام فرانسوی هشدار داد که تحریم هایی که تولید آلومینیوم روسیه را فلج کرده اند، تاثیری مستقیم و مهم در تامین کالاهای کلیدی خواهند داشت و بسیاری از واحدهای صنعتی در اروپا بر اساس این تحریم ها تهدید می شوند. «این مشکلات به وجود آمده در صنایع را نمی توان یک شبه حل کرد. بنابراین یک راه حل سریع و فوری مورد نیاز است. مشارکت سازنده با ایالات متحده باید به وجود بیاید.»

فشار برای آتش بس ایالات متحده با روسیه، به ویژه پس از انتخاب مجدد پوتین، پس از دیدارهای جداگانه رهبران دو کشور اروپایی یعنی آنگلا مرکل، صدراعطم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه افزایش یافته است. اینها بخشی از تلاش های دیپلماتیک برای این است که ترامپ در روابط آتلانتیک تسریع ایجاد کند. همچنین تنش در مورد فولاد و آلومینیوم باید هرچه سریع تر مرتفع شود. یکی از دلایل دیگری که اروپایی ها را به ویژه نگران کرده است، قانون مجازات های آمریکا درباره نقض تحریم هاست که شرکت های اروپایی را به طور موثر از انجام تجارت با شرکت های روسی و صاحبان الیگارشی منع کرده است.

این مسائل به سقوط ارزش سهام و اوراق قرضه روسال، بزرگ ترین تولید کننده آلومینیوم در خارج از چین، منجر شده است چرا که این شرکت از بازارهای سرمایه خارج شده و قادر به ایجاد رونق، پرداخت بدهی های خود و یا گسترش تجارت نیست. در عین حال ترس از ورشکستگی روسال، از بین رفتن خطوط تولید، افزایش 30درصدی قیمت آلومینیوم و همچنین افزایش ناگهانی تورم وجود دارد. موضوع فقط به آلومینیوم ختم نمی شود. رهبران کسب وکارها در آلمان نگرانی های خود را درباره رویکرد ترامپ در مورد روابط تجاری با روسیه اعلام کردند. کمیته روابط اقتصادی اروپای شرقی در برلین که گروه لابی گر پرنفوذی محسوب می شود در راس این رهبران بوده و نگرانی های خود را ابراز داشته است. «چنین مساله ای در کل زنجیره تولید تاثیرگذار خواهد بود و همه تولیدکنندگان خودرو و صنایع هوافضا را متاثر خواهد کرد.» یک لابی بزرگ صنعت فلزات آلمان، WVMetalle، این هفته هشدار داد که «تهدیدهای به وجود آمده در جریان تولید آلومینیوم خام و آلومینیوم اکسید به افزایش قیمت ها منجر شده و زنجیره تولید را با بحران روبه رو می کند.» آنها درخواست کردند که هرچه سریع تر راه حل سیاسی و منطقی حل این بحران پیدا شود.

در این میان سخنگوی دولت مرکل اعلام کرده که در «تمام سطوح کاری» مشغول فعالیت هستند تا منافع شرکت های آلمانی که دچار تهدید شده است تامین شود. او اطمینان داد که آنها از عواقب نامطلوب چنین سیاست هایی آگاه هستند. نیازی به گفتن نیست که اروپایی ها از این نگران هستند که ادامه تحریم های روسیه آغاز پروسه ای باشد که اروپا را وارد بحران می کند.

منبع: زیرو ادج/ مترجم: روزبه آرش 

انتشار اولیه: پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 / انتشار مجدد: سه شنبه 25 اردیبهشت 1397

کلید واژه ها: آلومینیوم روسیه ایالات متحده امریکا دونالد ترامپ


نظر شما :