زیمنس: دیگر نمی‌توانیم با ایران قرارداد جدید ببندیم

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۴ کد : ۱۹۷۶۶۵۵ سرخط اخبار

رئیس یکی از بزرگترین شرکت های تجاری اروپا اعلام کرده است که در پی خروج آمریکا از برجام این شرکت دیگر با ایران قرارداد جدیدی امضا نخواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، جو کایزر، سخنگوی شرکت زیمنس، در گفتگو با تلویزیون سی ان ان گفته است که تصمیم ترامپ برای بازگرداندن تحریم ها به این معنی است که شرکتش باید خود را با وضعیت جدید تطبیق دهد.

او گفت: «چیزی وجود دارد به اسم اولویت نظام سیاسی. اگر این اولویت بگوید 'این کاری است که ما انجام خواهیم داد'، یعنی دقیقا ما هم باید همان کار را انجام بدهیم.»

آقای کایزر خطاب به دبیر برنامه «بازارهای نوظهور» در شبکه سی ان ان گفت که بنابر درک اش از وضعیت جاری، شرکت های بین المللی دیگر اجازه ندارند تا از ایران سفارش جدیدی دریافت کنند وگرنه این احتمال وجود دارد که با اقدامات تلافی جویانه آمریکا مواجه شوند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، روز یکشنبه اعلام کرده بود که امکان تحریم شرکت های اروپایی که با ایران کار می کنند وجود دارد.

شرکت زیمنس با سابقه ۱۵۰ ساله در صنعت آلمان پس از غیبت چندساله در ماه مارس سال ۲۰۱۶ میلادی به ایران بازگشت و همکاری مجدد خود را با گروه مپنا در زمینه تولید توربین های گازی و ژنراتورهای نیروگاهی آغاز کرد. در ژانویه سال ۲۰۱۷ دو طرف قراردادی برای تولید ۱۲ کمپرسور گازی امضاء کردند.

زیمنس می گوید تحویل سه توربین گازی به ایران فعلا متوقف شده است، اما در هر صورت تجارت با ایران «سهم بسیار کوچکی» از درآمد کلی این شرکت را دربر می گیرد.

در مقابل زیمنس سالانه ۲۰میلیارد دلار از کار در آمریکا کسب می کند (معادل تقریبا ۲۰ درصد درآمد سالانه جهانی زیمنس) و ۵۰ هزار کارمند این شرکت در ایالات متحده مشغول به کار هستند.


نظر شما :