دیدار پوتین و اردوغان در حاشیه نشست بریکس

۰۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۹۷۸۰۶۴ سرخط اخبار

رئیس جمهور ترکیه در حاشیه اجلاس کشورهای بلوک اقتصادی بریکس که در حال حاضر در شهر ژوهانسبورگ در جریان است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جریان این دیدار گفت که هرگونه همبستگی با روسیه باعث حسادت می‌شود. این دو رهبر در جریان دیدار خود در خصوص مسائل مختلف به ویژه مسئله سوریه روابط دو جانبه و برگزاری نشستی طی چند روز آینده در تهران در راستای فرآیند آستانه مذاکره کردند و نشست آنها در ژوهانسبورگ 75 دقیقه به طول انجامید.

اردوغان گفت: هر گونه همبستگی میان ما باعث حسادت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه شاهد تقویت روابطش با روسیه در تمامی حوزه‌ها شامل روابط سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری بوده است.

او با اشاره به هدف دو کشور برای رسیدن به حجم تجارت 100 میلیارد دلاری بین این دو کشور گفت: من معتقدم که ما این هدف را محقق خواهیم کرد.

اردوغان در عین حال آمارهای بین روسیه و ترکیه در حوزه گردشگری را نیز مورد تحسین قرار داده و گفت: من فکر می‌کنم که در سال جاری میلادی حدود شش میلیون گردشگر روسی به ترکیه سفر خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین نیز پروژه‌های مشترک کشورش با ترکیه را مورد تحسین قرار داد.

رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: روابط ما همواره به غلبه بر بحران‌های گوناگون منجر شده است. روابط ما در زمینه اقتصاد نیز همچنین تقویت خواهد شد.

پوتین گفت: من از ملاقات با شما بسیار خرسند هستم.

اردوغان و پوتین طی سال جاری میلادی بالغ بر 16 گفت‌وگوی تلفنی در راستای بحث در مورد مسائل منطقه‌ای به ویژه سوریه و روابط دو جانبه داشته‌اند.

رهبر کرملین همچنین در حاشیه نشست بریکس با همتایانش از آنگولا، آرژانتین و چین دیدار و درباره تقویت همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کرد.

کلید واژه ها: ولادیمیر پوتین اردوغان ترکیه و روسیه


نظر شما :