سفیر آمریکا: آماده از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک با ایران هستیم

۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۶ کد : ۱۹۷۸۳۷۹ سرخط اخبار

سفیر ایالات متحده آمریکا در بریتانیا از دولت لندن خواسته تا به تلاش دولت ترامپ برای تحت فشار گذاشتن بیشتر جمهوری اسلامی ایران بپیوندد.

به گزارش عصرایران، " وودی جانسون" سفیر ایالات متحده آمریکا در بریتانیا با نگارش مقاله ای در روزنامه "دیلی تلگراف" بریتانیا از دولت "ترزا می" خواست تا موضع خود را در قبال برجام تغییر دهد و به  به تلاش‌های دولت آمریکا برای وارد آوردن فشار بیشتر به ایران بپیوندد.

او مدعی شده برجام نه تنها از خطرات ایران کم نکرده بلکه فرصتی بوده تا با استفاده از آن دولت ایران تهدیدهای خود را علیه آمریکا و اسراییل و دیگر کشورهای غربی، افزایش دهد.

سفیر آمریکا تاکید کرده دولت بریتانیا باید به جای تاکید بر اجرای برجام، از قدرت و نفوذ خود برای رسیدن به یک توافق بهتر با ایران استفاده کند.

بریتانیا، آلمان، فرانسه و اتحادیه اروپا منتقد رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران و خروج یکجانبه آمریکا از برجام هستند و اعلام کرده اند در صورت پایبندی ایران به برجام تلاش می کنند ایران بتواند از مزایای اقتصادی برجام بهره‌مند شود.

سفیر آمریکا در لندن اما از دولت بریتانیا به عنوان مهم ترین متحد جهانی واشنگتن خواسته تا به جای هم‌صدا شدن با اتحادیه اروپا ، از موضع دولت آمریکا در قبال ایران حمایت کند.

اقدام آمریکا به خروج یکجانبه از برجام با انتقاد جامعه جهانی روبرو شده و به جز اسراییل، عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی متحد عربستان سعودی، از سوی هیچ کشوری مورد حمایت قرار نگرفته است.

سفیر آمریکا در لندن در مقاله خود مدعی شده پس از برجام ایران به یک عضو مسئول جامعه جهانی تبدیل نشده و به همین خاطر باید جبهه‌ای واحد از سوی کشورهای غربی برای تغییر رویه ایران شکل بگیرد.

وودی جانسون در عین حال در نوشته خود وعده داده در صورتی که  حکومت ایران  تغییرات محسوس و پایداری در رفتار و سیاست‌های خود ایجاد کند و به عنوان یک کشور عادی  رفتار کند، آمریکا آماده از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک و تجاری با این کشورخواهد بود.

کلید واژه ها: روابط ایران و آمریکا حسن روحانی دونالد ترامپ مذاکره ایران و امریکا


( ۱ )

نظر شما :