لزوم ادامه پوشش خبری تمام اقدامات رئیس جمهوری امریکا

چطور به ترامپ ضربه بزنیم؟

۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰ کد : ۱۹۷۸۴۵۷ اخبار اصلی آمریکا
نویسنده خبر: توماس فریدمن
تمام جمهوری خواهانی که در مسندی قرار دارند به خوبی بدانند که چگونه ترامپ با قادری و تکبر، در سخنرانی اوهایو اش، هشدار داد که هر جمهوری خواهی که جرات کند مقابل او بایستد را نابود خواهد کرد.
چطور به ترامپ ضربه بزنیم؟

دیپلماسی ایرانی: این روزها یک سری بحث و تفکر خوب در فضاهای خبری کل کشور به وجود آمده است پیرامون این موضوع که آیا رسانه ها باید هر پیام ترامپ در توییتر و تهدیدش را پوشش دهند. پاسخ من این است: قطعا! از نظر حرفه ای این درست ترین کار است که باید انجام دهیم و از نظر سیاسی نیز همان طور که نتایج انتخابات شب گذشته نشان داد، اگر می خواهید ببینید قدرت دونالد ترامپ تا چه حد است کار درستی است.

به نظر می رسد که ترامپ در پیام ها و سخنرانی هایش فقط دروغگویی و قلدری و رفتارهایی که در شان یک رئیس جمهور نیست از خود نشان داده – که ما اصحاب رسانه هم تماما پوشش داده ایم – این رفتارهای ترامپ باعث شده است که حمایت جمهوری خواهان تحصیل کرده و میانه رو و زنان حومه شهر را کم کم از دست بدهد. ترامپ به رای آنها برای حفظ اکثریت حزب جمهوری خواه در مجلس نیاز دارد.

بنابراین به پوشش خبری ادامه دهید.

نرخ بیکاری آمریکا 3.9 درصد است، میزان تورم در حال حاضر متوسط است، بازار سهام مدام رکورد می زند و رئیس جمهور سربلند از یک نشست با کره ی شمالی که جلوی یک بحران را گرفت، بیرون آمده است. با این حال، آخرین نظر سنجی ها نشان می دهد که 43 درصد موافق شخص ترامپ هستند و 53 درصد مخالف عملکرد او هستند. و در انتخابات ویژه ای در اوهایو که روز سه شنبه برگزار شد، کاندیدای جمهوری خواهان  - که ترامپ و کل حزب جمهوری خواه از او حمایت کردند – با تفاضل بسیار کمی از رقیب دموکراتش در صدر قرار گرفت، آن هم در منطقه ای که بیش از سه دهه است که هیچ نماینده دموکراتی در مجلس ندارد.

این اتفاق برای ترامپ و چشم انداز میان مدتش خوب نیست، اما به نفع مردم آمریکا و جمهوری خواهانی است که اهل تفکر هستند. به نظر می رسد که هنوز هم گروهی از جمهوری خواهان وجدان شان را به ترامپ نباخته اند. کاری که معمولا هر کسی در حمایت از نماینده منتخبش در واشنگتن می کند. به نظر می رسد که هنوز جمهوری خواهانی هستند که شخصیت، شایستگی و حقیقت گویی یک رئیس جمهور برایشان مهم است.

تصور کنید که اگر دونالد ترامپ چنین دروغ گوی عوضی ای نبود چه رئیس جمهور خوبی می شد.

 اما متاسفانه او دقیقا یک دروغ گوی عوضی است. بنابراین به پوشش خبری ادامه دهید.

نتایج انتخابات به این معنی نیست که دموکرات ها در انتخابات سال 2018 یا 2020 کار آسانی پیش رو دارند. آنها باید کاندیداهای محبوب بیشتری داشته باشند. اما نتایج برای من به این معنی بود که باید تمام سخنرانی ها و صحبت ها و پیام های ترامپ را پوشش کامل دهم چون آنها شخصیت واقعی او را نشان می دهند و شخصیت ترامپ دارد بر ریاست جمهوری او تاثیر می گذارد.

من می خواهیم تمام مردم آمریکا بدانند که ترامپ در توییترش به دان لمون، مسئول سی ان ان، که یک آفریقایی آمریکایی است، گفته او "کند ذهن ترین مرد در تلویزیون است."

من می خواهم که تمام جمهوری خواهانی که در مسندی قرار دارند به خوبی بدانند که چگونه ترامپ با قادری و تکبر در سخنرانی اوهایواش، هشدار داد که هر جمهوری خواهی که جرات کند مقابل او بایستد را نابود خواهد کرد.

فقط کافی است موج کوچکی از نفرت میان جمهوری خواهان میانه رو ایجاد شود تا بخش های کلیدی کشور علیه ترامپ شوند.

بی شک رسانه ها نباید اجازه دهند که در سخنرانی های ترامپ چیزی از قلم بیافتد و بهتر است که به جای جایگاه خبرنگاران در میان مردم بنشینند.

تمام کشور باید از هر توییت، سخنرانی و هر واکنش ترامپ با خبر باشند تا از خودشان بپرسند: "این همان کسی است که می خواهم به کودکانم بگویم رئیس جمهور کشورمان است؟"

من هتوز معتقدم که بسیاری از آمریکایی ها با هر رویکرد سیاسی، بهتر از ترامپ هستند و هر زمان که فرصت بعدی پیش بیاید، آنها خود را نشان خواهند داد.

من می دانم که حزب جمهوری خواه کنگره و فاکس نیوز باید بسیار اغماض کنند تا ترامپ را "کافی" بدانند. اما هنوز جمهوری خواهان میانه رو و فروتنی هستند، که شاید به نفع یک دموکرات رای ندهند، اما احتمالش هست که آن قدر منزجر شده باشند که رای ندهند. این بهترین حالت است. پس بیایید آنها را کاملا در جریان اقدامات رئیس جمهورمان قرار دهیم.

منبع: نیویورک تایمز / ترجمه تحریریه دیپلماسی ایرانی / 33

توماس فریدمن

نویسنده خبر

توماس لورن فریدمن مشهور به توماس فریدمن (به انگلیسی: Thomas Friedman) ژورنالیست، ستون‌نویس و نویسندهٔ آمریکایی است. فریدمن متخصص مباحث سیاست خارجی، خاورمیانه و مسائل زیست محیطی است و ...

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: انتخابات کنگره قدرت ترامپ در آمریکا مقابله رسانه ها با ترام


نظر شما :