روحانی برای اون پیام فرستاد

۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۹ کد : ۱۹۷۸۸۶۹ سرخط اخبار

رییس جمهوری در پیام های جداگانه ای به رییس جمهوری تاجیکستان و رهبر کره شمالی روز ملی این دو کشور را تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد مناسبات فی‌مابین میان ایران و این دو کشور توسعه یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در بخشی از پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به امامعلی رحمان رییس جمهوری تاجیکستان آمده است: فرا رسیدن بیست و هفتمین سالگرد استقلال جمهوری تاجیکستان را به جنابعالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی در این پیام افزود: اطمینان دارم که در پرتو مساعی مشترک، مناسبات فی‌مابین در جهت تأمین منافع دو کشور و تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای توسعه و تقویت می شود.

درپی تحولات سیاسی اواخر دهه 1980 میلادی در اتحاد جماهیر شوروی سابق، تاجیکستان در نهم سپتامبر 1991 میلادی استقلال یافت.

 تبریک سالگرد تشکیل جمهوری دمکراتیک خلق کره

همچنین رییس جمهوری در پیام دیگری به «کیم جونگ اون» رهبر عالی جمهوری دمکراتیک خلق کره، روز ملی و هفتادمین سالگرد تشکیل جمهوری دمکراتیک خلق کره را تبریک گفت.

در بخشی از پیام روحانی آمده است: فرا رسیدن نهم سپتامبر روز ملی و هفتادمین سالگرد تشکیل جمهوری دمکراتیک خلق کره را به جناب‌عالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی در این پیام افزود: امیدوارم در سایه اراده مقامات عالیه و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، شاهد رشد و توسعه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها باشیم.

کره شمالی در سال 1945 مستقل و نهم سپتامبر 1948 حکومت این کشور تشکیل و به نام روز ملی ثبت شد.

کلید واژه ها: ایران کره شمالی کیم جونگ اون روحانی


نظر شما :