مسجدی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تفرقه‌افکنی میان ایران و عراق هستند

۱۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۶ کد : ۱۹۷۹۳۷۳ سرخط اخبار

سفیر کشورمان در بغداد تاکید کرد که آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه در تلاش هستند تا میان دو کشور ایران و عراق اختلاف و تفرقه ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الغد پرس، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد  امروز (شنبه)در نشست کمیته هماهنگی زیارت اربعین که در کربلا برگزار شد، گفت: دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه با جدیت در تلاش هستند تا میان ایران و عراق اختلاف ایجاد و تفرقه افکنی کنند.

وی افزود: این مساله نیازمند آگاهی بیشتر از سوی مسئولین و زائرین است.

ایرج مسجدی گفت: ایجاد اختلافات میان دو کشور ایران و عراق، ایجاد فشار بر دولت و سازمان های عراق، ایجاد نارضایتی های عمومی و بزرگ نمایی کردن مسائل کوچک یکی از روش هایی است که در این راستا به کار گرفته اند. ما باید بیدار و آگاه باشیم و در دام اختلاف میان مردم ایران و عراق به خصوص در مراسم میلیونی زیارت اربعین نیفتیم.

سفیر کشورمان در بغداد با بیان اینکه شعار زیارت اربعین امسال"الامام الحسین یجمعنا" خواهد بود تا بار دیگر بر وحدت و همبستگی زائرین و مسئولان تاکید کنیم، گفت: تمام ترتیبات زیارت اربعین امسال چیده شده است تا مراسمی پرشکوه تر از سال های گذشته داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، پیش از این موسی علیزاده، معاون سفیر ایران در بغداد در گفت‌وگو با رادیو مربد، از ایجاد رعب و بزرگ نمایی در مورد درگیری با شهروندان عراقی در ایران انتقاد کرد و گفت: اتفاقاتی که به وجود آمد تنها اختلافات شخصی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی بر این اتفاقات دامن می‌زنند.

وی افزود: برخی از رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی به منظور ایجاد اختلاف میان ایران و عراق اقدام به انتشار اخباری دروغین به زبان فارسی کردند، اخباری مبنی بر سفر عراقی‌ها به ایران با اهدافی که احساسات ایرانیان را جریحه‌دار می‌کند.

معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران با غیرواقعی توصیف کردن این اخبار گفت که این سایت‌ها و رسانه‌ها همزمان اخباری مبنی بر درگیری ایرانی‌ها با گردشگران عراقی در ایران منتشر کردند.

کلید واژه ها: ایرج مسجدی


نظر شما :