وزیر خزانه‌داری آمریکا: هنوز زود است درباره تحریم عربستان صحبت کنیم

۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۹۷۹۶۵۳ سرخط اخبار

وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز یکشنبه اعلام کرد: تا زمانی که تحقیقات درباره پرونده قتل خبرنگار سعودی کامل نشود، صحبت کردن درباره تحریم‌های محتمل واشنگتن علیه سعودی‌ها زود است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اظهارکرد: تا اینجای کار اطلاعات درباره تحقیقات حاکی از یک گام نخست خوب اما غیر کافی است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در قدس خاطرنشان کرد: زود است که بخواهیم درباره تحریم صحبت کنیم. زود است که بخواهیم به طور واقعی به موضوعات بپردازیم زیرا باید تحقیقات مسیر خود را طی کند و به انتها برسد.

منوچین تصریح کرد که در کنفرانس سرمایه‌گذاری موسوم به "داووس صحرا" در عربستان که روز سه شنبه برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد. با این حال وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که به منظور گفت‌وگو با همتای سعودی خود در راستای بررسی تلاش‌های مشترک جهت مقابله با منابع مالی گروه‌های تروریستی مطابق با برنامه‌ریزی قبلی به ریاض خواهد رفت.

به گفته این مقام آمریکایی برنامه‌های واشنگتن برای اعمال تحریم علیه ایران در ماه نوامبر از جمله محورهای این سفر خواهد بود.

منوچین بیان کرد: فکر نمی‌کنم مناسب باشد که به این کنفرانس بروم و سخنرانی کنم، اما ما همچنان مسائل مهمی با سعودی‌ها داریم و از همین جهت است که من به ریاض می‌روم.

او اضافه کرد: این سفر از ضرورت قابل توجهی برخوردار است، زیرا واشنگتن خود را برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران آماده می‌کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: دلیلی وجود ندارد که بخواهیم اعتقاد داشته باشیم عربستان تعهدات خود را در خصوص جبران کمبود منابع در بازار عرضه جهانی نفت عمل نمی‌کند.

وی گفت: دلیلی نمی‌بینم که براساس آن سعودی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند.

کلید واژه ها: عربستان سعودی ایالات متحده امریکا


نظر شما :