ترکیب مجلس سنای آمریکا نهایی شد

۰۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۲ کد : ۱۹۸۰۳۴۲ سرخط اخبار

خانم "سیندی هاید اسمیت" سناتور جمهوریخواه ایالت می‌سی‌سی‌پی توانست با شکست رقیب دموکرات خود در انتخابات میاندوره‌ای کنگره، کرسی خود را حفظ کرده و به عنوان پنجاه و سومین سناتور جمهوریخواه وارد مجلس سنا شود.

به گزارش عصرایران، ترامپ برای پیروزی هاید اسمیت روز دوشنبه این هفته به ایالت می‌سی‌سی‌پی سفر کرد و برای حمایت از او سنگ تمام گذاشت. هاید اسمیت توانست با کسب 55 درصد آرا در برابر "مایک اسپی" رقیب رنگین پوست خود از حزب دموکرات، به پیروزی برسد.

او در آوریل امسال (2018) به عنوان نخستین زن سناتور از ایالت محافظه‌کار می‌سی‌سی‌پی جانشین یک سناتور بازنشسته جمهوریخواه شده بود.

با این پیروزی، برتری جمهوریخواهان در مجلس سنا بر دموکرات‌ها به 6 کرسی رسید. حالا در ترکیب نهایی مجلس سنای آمریکا جمهوریخواهان 53 کرسی و دموکرات‌ها 47 کرسی را در اختیار دارند. این ترکیب وضعیت جمهوریخواهان را نسبت به سنای گذشته بهتر کرده و یک پیروزی سیاسی برای ترامپ محسوب می شود.

ترامپ در جریان رقابت های انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا از بسیاری از سناتورهای جمهوریخواه حمایت کرد و با سفر به ایالت های مختلف از کارزار انتخاباتی آنها حمایت کرد. تمامی این سناتورهای مورد حمایت ترامپ در انتخابات پیروز شدند.

هاید اسمیت از اعضای حزب جمهوریخواه است و اظهارات جنجالی او در طول کارزار انتخاباتی، انتقادات شدید دموکرات‌ها را در پی داشته است. او برای مثال گفته بود حاضر است برای رای آوردن برای تماشای صحنه اعدام برود و مایل است در انتخابات مردم کمتری پای صندوق‌های رای بیایند، تا دموکرات‌ها رای نیاورند.

ترامپ پیروزی هاید اسمیت را در توییتر خود تبریک گفته است.

با وجود بهبود برتری جمهوریخواهان در مجلس سنا، اما در انتخابات اخیر میاندوره ای کنگره، دموکرات ها توانستند پس از 8 سال برتری جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان را پایان داده و اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان آمریکا را به دست گیرند.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ حزب جمهوری خواه


( ۶ )

نظر شما :