زیباترین خیابان جهان در آتش پاریسی‌ها/چرا فرانسه در لکه زرد و قرمز سفر گردشگران قرار نمی‌گیرد

۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۶ کد : ۱۹۸۰۴۰۳ سرخط اخبار

یک فعال حوزه گردشگری کشور به تأثیر اعتراضات پاریسی‌ها بر مؤلفه گردشگری‌شان پرداخت و گفت: قرار گرفتن ایران در لکه زرد برای سفر؛ بیشتر مؤلفه سیاسی است درحالی که امنیت شهرهای ایران برای گردشگران خارجی حتی از برخی شهرهای اروپایی بالاتر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، شانزه‌لیزه یا شامپز الیزه به‌گویش فرانسوی به‌عنوان بهترین و معروف‌ترین خیابان شهر پاریس که دارای شهرت و محبوبیتی جهانی بوده و حتی «زیباترین خیابان جهان» نیز می‌نامند، بیش از دو هفته‌ای است که شاهد تظاهرات در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی و افزایش قیمت سوخت است و این اعتراضات به چالش بزرگی برای امانوئل ماکرون ــ رئیس جمهور این کشور تبدیل شده است.

این در حالی است که هرساله تعداد بی‌شماری از گردشگران به‌هنگام سفر به فرانسه، یکی از مهمترین مقاصد آنها پاریس و خیابان شانزه‌لیزه در منطقه 8 پایتخت فرانسه است که دارای کافه تراس‌های معروف، فروشگاه‌ها و سالن‌های تئاتر لوکس بوده و به مهد گردشگری ادبی دنیا نیز معروف است.

در این رابطه محمد حسین یزدانی ــ رییس هیئت مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان تهران در خصوص اینکه چرا فرانسه در زمان چنین حوادثی در لکه زرد و قرمز سفر قرار نمی‌گیرد، ولی ایران با وجود امنیت بالا برای توریست‌های خارجی در لکه زرد قرار می‌گیرد، به تسنیم عنوان کرد: در این زمینه دو نکته را باید مدنظر قرار داد؛ اول اینکه گردشگری نیازمند امنیت است و گردشگران به سرزمین‌هایی که دچار حوادث و هیجانات بیش از اندازه باشد کمتر سفر می‌کنند، به‌خصوص در سفر به ایران که بیشتر مسافران اروپایی و غربی سالمند بوده و بدون تنش و با آرامش سفر می‌کنند، زیرا مقصد آنها سرزمینی چون ایران است که مقصد گردشگری فرهنگی است.

رییس هیئت مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان تهران ادامه داد: همچنین قرار گرفتن ایران در لکه زرد برای سفر، بیشتر مؤلفه سیاسی است، کما اینکه امنیت ایران برای گردشگران خارجی، حتی از برخی کشورهای اروپایی نیز بالاتر است.

یزدانی درباره چگونگی خروج پاریسی‌ها از چالش این اعتراضات با توجه به نزدیک شدن به جشن‌های سال نوی ژانویه عنوان کرد: مسلماً شهرداری پاریس و حاکمین فرانسه برای این مقوله تدبیری می‌اندیشند زیرا آنها به این مسئله واقف هستند که چه‌مقدار درآمد گردشگرپذیری پاریس مهم است، به‌هرحال فرانسه بیشترین گردشگر جهان را جذب می‌کند.

رییس هیئت مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان تهران تصریح کرد: همچنین یک نکته مهم نیز باید توضیح داده شود و آن تعداد کنسلی تورها و مسافران نسبت به حجم گردشگران به یک مقصد گردشگرپذیر است.

یزدانی خاطرنشان کرد: مثلاً وقتی فرانسه و متعاقباً پاریس سالانه بیش از 70 میلیون گردشگر جذب می‌کند کنسلی تعدادی سفر مسافران به‌دلیل اعتراضات اخیر به‌چشم نخواهد آمد، ولی این کنسلی برای مقصدی به‌مانند ایران متفاوت است، زیرا اگر ایران در سال کمتر از 5 میلیون مسافر خارجی دارد که حدود نیمی از آنها توریست‌های زیارتی و اعراب هستند و نیمی دیگر گردشگران غربی هستند و اگر حدود 500 هزار مسافر، سفر خود به ایران را به‌دلایلی از جمله هجمه‌های سیاسی برخی کشورها کنسل کنند، آن موقع این آمار کنسلی سفرها قابل توجه می‌شود.

کلید واژه ها: فرانسه پاریس


( ۱ )

نظر شما :