گوترش توضیح کامل بن سلمان درباره قتل خاشقجی را خواستار شد

۱۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۲ کد : ۱۹۸۰۴۴۳ سرخط اخبار

دبیرکل سازمان ملل توضیح کامل ولیعهد عربستان درباره ابعاد مبهم پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد این کشور و محاکمه کسانی را خواستار شد که در این جنایت دست داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، فرحان حق، معاون سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: گوترش روز شنبه با محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) در حاشیه نشست‌های گروه 20 در بوئنوس آیرس دیدار کرده و خواستار توضیحات کامل او درباره ابعاد مبهم قتل خاشقجی و نیز محاکمه کامل کسانی شد که در قتل او دست داشتند.

فرحان حق در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره خودداری گوترش از تشکیل یک تیم بین‌المللی تحقیقات در پرونده خاشقجی پاسخ داد: گام اول برای آغاز هرگونه تحقیقات بین‌المللی این است که از طرف یکی از کشورهای عضو درخواست رسمی دریافت کنیم و تا این لحظه چنین درخواستی نبوده است.

قتل خاشقجی که اکتبر گذشته در کنسولگری کشورش در استانبول انجام شد، خشم جهانی را علیه ریاض به دنبال داشت و درخواست‌های متعدد و مستمری برای شناسایی محل دفن جسد و اینکه چه کسی دستور چنین کاری را داده است، صادر شد.

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی.آی.ای) به تازگی اعلام کرد که به این نتیجه رسیده است که قتل خاشقجی به دستور مستقیم بن سلمان انجام شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که ارتباطات نزدیکی با ریاض دارد، در مورد صحت این گزارش سی.آی.ای ابراز تردید کرده و تعهد داد، شریک جدی عربستان باقی بماند.

کلید واژه ها: آنتونیو گوترش جمال خاشقجی


نظر شما :