بولتون:دیدار ترامپ و اون ژانویه یا فوریه ۲۰۱۹ است/قتل خاشقجی یکی ازقتل‌های فراوان خاورمیانه است

۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۲۰:۴۳ کد : ۱۹۸۰۴۷۷ سرخط اخبار

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، دومین نشست میان دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی احتمالا ژانویه یا فوریه ۲۰۱۹ برگزار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواهان نشست مجدد با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شده چون این کشور به تعهداتی که در نشست اول در ماه ژوئن در سنگاپور متقبل شد پایبند نبوده است.

جان بولتون در سخنانی در کنفرانس سالانه شورای مدیریت وال استریت ژورنال گفت: آنها تاکنون به تعهداتشان پایبند نبوده‌اند. به همین دلیل است که به نظر من رئیس جمهور عقیده دارد برگزاری یک نشست دیگر بین رهبران آمریکا و کره شمالی مفید واقع خواهد شد.

ترامپ و کیم جونگ اون در اولین نشستشان مربوط به ماه ژوئن بر سر یک چارچوب کاری برای خلع سلاح هسته‌ای توافق کردند؛ توافقی که شامل برخی تعهدات امنیتی نا مشخص برای آمریکا هم بود.

بولتون تاکید کرد: ما قصد داریم این روند را ادامه دهیم. اگر کره شمالی به تعهداتی که در سنگاپور پذیرفت عمل کند دونالد ترامپ شایسته دریافت جایزه صلح نوبل خواهد بود.

بولتون تاکید کرد: او در را به روی آنها باز کرد. حالا آنها باید از این در عبور کنند.این چیزی است که ما امیدواریم در نشست بعدی شاهد پیشرفت در انجامش باشیم.

این صحبت‌های بولتون در حالی مطرح شده که پیشرفت در روند خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی چند بار به بن بست خورده و در ماه نوامبر یک سری تصاویر ماهواره‌ای نشان دادند که کره شمالی همچنان به برنامه موشک‌های بالستیکش در ۱۶ پایگاه ادامه می‌دهد.

جان بولتون در عین حال گفت، قتل جمال خاشقجی یکی از جرایم شنیع فراوانی است که در خاورمیانه اتفاق افتاده و دولت آمریکا مشغول اعمال فشار بر پادشاهی عربستان به منظور پاسخگویی است.

کلید واژه ها: جان بولتون


نظر شما :