آخرین اخبار از فرانسه: معترضان خواستار استعفای رئیس جمهور شدند

۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۲ کد : ۱۹۸۰۵۱۷ سرخط اخبار

معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه، بار دیگر با سرازیر شدن به خیابان‌های مرکزی شهر پاریس دست به اعتراض زدند؛ اما در پی مقابله نیروهای امنیتی با معترضان، تظاهرات به خشونت کشیده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، با وجود گذشت هفته‌های متمادی از شعله‌ور شدن اعتراض شهروندان فرانسه به سیاست‌های اقتصادی دولت، خیابان‌های مرکزی شهر پاریس، بار دیگر شاهد حضور گسترده معترضان و تظاهرات آن‌ها در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل ماکرون هستند.

مقامات فرانسوی از روزهای پیش و با هدف مقابله با معترضان و کنترل تظاهرات‌کنندگان، دست به اقداماتی در سطح شهر زده و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری را برای مقابله ساده‌تر با معترضان تعطیل کردند.

در ادامه آخرین تحولات مرتبط با اعتراضات شهروندان فرانسه به سیاست‌های دولت امانوئل ماکرون ارائه شده است:

15:26 - 550 معترض به سیاست‌های دولت فرانسه بازداشت شده‌اند: در پی مقابله نیروهای امنیتی فرانسه با معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت، از صبح امروز شنبه تاکنون، پلیس بیش از 550 نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت کرده است.
15:25 - جلیقه‌ زردها در بلژیک نیز به خیابان‌ها آمدند + فیلم: اتخاذ سیاستهای ریاضتی در بلژیک  نیز منجر به درگیری مردم و پلیس در جریان تظاهرات ضد دولتی شد ومعترضان بلژیکی در راستای هماهنگی با معترضان پاریس جلیقه‌ زرد به تن کرده و شعارهای ضد ریاضتی سر دادند.
15:12 - معترضان فرانسوی خواستار «استعفای ماکرون» شدند+ عکس و فیلم: معترضان موسوم به جلیقه‌زرد بار دیگر به خیابان‌های پاریس سرازیر شدند و این بار نه تنها خواهان تغییر سیاست‌های اقتصادی دولتمردان شدند، که خواهان برکناری امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه شدند.
12:00 - اعتصاب اتحادیه کارکنان پلیس فرانسه:اتحادیه کارکنان نیروی پلیس فرانسه موسوم به «ویگی» اعلام کرد که از امروز 8 دسامبر تا اطلاع ثانوی دست به اعتصاب می‌زند؛ این خبر را الکساندر لانگلوئی، دبیرکل این اتحادیه اعلام کرد. برگزاری این اعتصاب در شرایطی اعلام شد که جلیقه‌زردها قرار است امروز بار دیگر و در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه به خیابان‌های پاریس سرازیر شوند.
11:40 - پلیس فرانسه در آستانه تظاهرات ضددولتی 278 نفر دیگر را بازداشت کرد:نهادهای دولتی و امنیتی فرانسه در تلاش برای مقابله با تظاهرات ضد سیاست‌های اقتصادی دولت، تا ساعتی پیش از آغاز اعتراضات امروز پاریس ، 278 نفر دیگر را بازداشت کردند.
11:35 - واکنش رهبر حزب ملی‌گرای فرانسه به اعتراضات و آشوب‌های اخیر:مارین لوپن رهبر حزب ملی گرای فرانسه در پیامیاعلام کرد: بحران ادامه‌دار در فرانسه را تنها می‌توان از طریق ابزارهای سیاسی حل و فصل کرد.
10:30 - معاون نخست‌وزیر ایتالیا: بودجه مانع از آشوب‌های شبیه فرانسه در ایتالیا خواهد شد:معاون نخست وزیر ایتالیا با دفاع از بودجه پیشنهادی دولت رُم تأکید کرد که بودجه انبساطی 2019 میلادی دولت ایتالیا که با مخالفت کمیسیون اروپا روبرو شده است، مانع از وقوع ناآرامی‌ها و آشوب‌هایی شبیه فرانسه در ایتالیا خواهد شد.
10:23 - تشدید تدابیر امنیتی در آستانه تظاهرات جدید پاریس:در آستانه تظاهرات دوباره معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه، نیروهای امنیتی و پلیس به طور گسترده‌ای در پاریس مستقر شدند. براساس دستور مقامات فرانسه، برج ایفل و سایر مکان‌های توریستی پاریس تعطیل شده و فروشگاه‌های بزرگ و معتبر برای مقابله با هرگونه غارت و اقدامات خشونت‌آمیز آماده شده‌اند. حدود 89 هزار نیروی پلیس در سراسر فرانسه مستقر شده اند. از این تعداد حدود هشت هزار نفر در پاریس مستقر هستند تا مانع از تکرار آشوب‌ها و خشونت‌های شنبه گذشته شوند که منجر به غارت بسیاری از فروشگاه‌ها و به آتش‌کشیده‌شدن خودروها شد.
 

کلید واژه ها: فرانسه تظاهرات فرانسه امانوئل مکرون


( ۱ )

نظر شما :