آغاز مأموریت نماینده جدید سازمان ملل در سوریه؛ پدرسون جای دی‌میستورا را گرفت

۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۲ کد : ۱۹۸۱۰۴۰ سرخط اخبار

«گی‌یر پدرسون»، نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور سوریه مأموریت خود را رسما آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، این دیپلمات نروژی طی مطلبی در توییترش نوشت: مأموریت خود را به‌ عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه آغاز کردم.

پدرسون به تازگی از تیم دفتر این سازمان ملل در ژنو بازدید کرد. او توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به عنوان جانشین استفان دی‌میستورا تعیین شده است.

پدرسون سال ۱۹۵۵ در نروژ متولد شد. وی از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ نماینده نروژ در فلسطین بود و در مذاکرات اسلو بین اسرائیل و ساف در سال ۱۹۹۳ شرکت کرد.

او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ به عنوان مقام ارشد سازمان ملل در لبنان وظایف مختلفی برعهده داشت. پدرسون در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۱۷ به عنوان سفیر نروژ در پکن منصوب شد.

این دیپلمات باسابقه از سال ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۷ به‌عنوان نماینده نروژ در نیویورک و پیش از این نیز به عنوان مدیر دفتر صلح و امور انسانی وزارت امور خارجه این کشور فعالیت کرده است.

دبیرکل سازمان ملل آبان ماه در سخنرانی خود در شورای امنیت گفته بود، گی‌یر پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، گوترش گفته بود، درباره انتخاب پدرسون به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه با دولت این کشور مشورت کرده و پدرسون به تسهیل دستیابی به راه حل سیاسی جامع بین طرف‌های سوری خواهد پراخت و انتظارات دموکراتیک مردم سوریه را برآورده می‌کند.

کلید واژه ها: سوریه سازمان ملل


نظر شما :