تلاشی که با نزدیک شدن به سالگرد انقلاب تشدید می شود

تخریب امنیت روانی جامعه، دستورکار جدید رسانه های معاند

۲۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۹۸۱۰۵۰ اقتصاد و انرژی خاورمیانه انتخاب سردبیر
مدتی است که در رسانه های خارج نشین و معاند شاهد دروغ پراکنی ها و انتشار اخبار کذبی هستیم که تلاش دارند ناامیدی را در دل جامعه ایران بیندازند. گردانندگان این رسانه ها که سال هاست از ایران خارج شده و به تبع آن هیچ آگاهی از وضعیت داخلی کشور ندارند و از حال و هوای اجتماعی و مردمی ایران کاملا بی خبرند، تلاش می کنند با رسانه های وابسته خود علیه جمهوری اسلامی ایران فضاسازی کنند و مردم را به واسطه بحران های اقتصادی موجود در کشور تحت تاثیر قرار دهند و حتی اگر کار خوبی هم صورت می گیرد و حتی خیری از روی نیکخواهی کار خیری انجام می دهد، آن را مخدوش جلوه دهند.
تخریب امنیت روانی جامعه، دستورکار جدید رسانه های معاند

نویسنده: سید علی موسوی خلخالی، سردبیر دیپلماسی ایرانی

دیپلماسی ایرانی: در حالی که کشور به واسطه بازگشت تحریم های ظالمانه امریکا در پی خروج غیرمسئولانه و یکجانبه اش از برجام در وضعیت سختی به سر می برد و اقتصاد کشور دچار مشکل شده است، به نظر می رسد جریان های ضد نظام و خارج نشین در اقداماتی مذبوحانه تلاش دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند و اوضاع کشور را نا به سامان جلوه دهند تا فتنه ای جدید به پا کنند. 

مدتی است که در رسانه های خارج نشین و معاند شاهد دروغ پراکنی ها و انتشار اخبار کذبی هستیم که تلاش دارند ناامیدی را در دل جامعه ایران بیندازند. گردانندگان این رسانه ها که سال هاست از ایران خارج شده و به تبع آن هیچ آگاهی از وضعیت داخلی کشور ندارند و از حال و هوای اجتماعی و مردمی ایران کاملا بی خبرند، تلاش می کنند با رسانه های وابسته خود علیه جمهوری اسلامی ایران فضاسازی کنند و مردم را به واسطه بحران های اقتصادی موجود در کشور تحت تاثیر قرار دهند و حتی اگر کار خوبی هم صورت می گیرد و حتی خیری از روی نیکخواهی کار خیری انجام می دهد، آن را مخدوش جلوه دهند.

رسانه های معاند جمهوری اسلامی ایران حتی ابایی ندارند که کارآفرینی که با اتکا به توانایی ها و سرمایه های خود و بدون بهره برداری از امکانات دولتی اقدامات بزرگی انجام داده و توانسته است اشتغال زایی کند و امید را به زندگی عده ای از مردم زنده نگه دارد، تخریب کنند و با انگ های مختلف و کذب او را وادار کنند که یا گوشه عزلت بگزیند و فعالیت خود را به حداقل برساند یا سرمایه های خود را که در حقیقت بخشی از سرمایه های کلان کشور است از ایران خارج کند و به این ترتیب کاری کنند به امنیت ملی و اقتصادی و اجتماعی کشور ضربه وارد آید. یا مثلا اگر کار بزرگ و مهمی در کشور توسط فرد یا افراد یا شرکتی انجام شود، آن را کوچک جلوه می دهند و با زدن ده ها انگ و افترا از اهمیت آن می کاهند. در حالی که اگر چنین پروژه هایی در جایی غیر از ایران انجام شود، در آن بزرگ نمایی می کنند و آن را نشانه توسعه آن کشور جا می زنند.

با خروج یکجانبه امریکا از برجام در تابستان گذشته و تلاش برنامه ریزی شده دستگاه های امنیتی وابسته و مرتبط با ایالات متحده، برای مدتی بحران اقتصادی در کشور به وجود آمد که در پی آن قیمت ارز سیر صعودی به خود گرفت و بازار کشور ملتهب شد. این مساله فضایی را برای رسانه های معاند و دشمنان جمهوری اسلامی ایران فراهم کرد تا به تحریک اجتماعی و بزرگ نمایی و سیاه نمایی مشکلات اقتصادی و اجتماعی بپردازند و بسیاری از سرمایه داران و کارآفرینان را تحریک کنند که سرمایه های خود را از کشور خارج کنند. آنها در خروج شرکت های خارجی که بعد از برجام به ایران آمده یا اعلام کرده بودند که قصد حضور در بازار ایران را دارند (بدون این که عملا هنوز در بازار کشور حضور داشته باشند)، بزرگ نمایی کردند و این گونه جلوه دادند که خروج آنها پیام های بدی برای آینده ایران است و به این ترتیب تلاش کردند بسیاری از کارآفرینان و سرمایه داران و صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی را تحریک کنند که سرمایه های خود را از کشور خارج کنند. هم زمان شرکت های تبلیغاتی در شبکه های ماهواره ای اقدام به تبلیغات گسترده برای جذب سرمایه های ایرانیان در خارج از کشور کردند که سبب شد بسیاری از هم وطنانمان فریب آنها را بخورند و سرمایه های خود را از کشور خارج کنند. اکنون مشخص شده است که این تبلیغات که به نظر می رسد سازمان یافته باشند، دروغی بیش نبوده و جدای از این که با هدف تشویش و ایجاد تنش در بازار داخلی اجتماعی و اقتصادی ایران صورت می گرفته، برای بسیاری از مردم نیز مشکلات عدیده ای به وجود آورد که نمونه های آن را در اتفاقاتی که در گرجستان و ترکیه و صربستان برای هم وطنانمان به وجود آمده است، می بینیم.

با وجود این که با آغاز فصل پاییز از میزان التهاب ها کاسته شد و به طور نسبی ثبات و آرامشی بر بازار حاکم شد به گونه ای که با آغاز 13 آبان که بسیاری گمان می کردند بحرانی تازه به جان امنیت و اقتصاد و جامعه کشور بیفتد اما چنین نشد، اکنون به نظر می رسد دور تازه ای از فعالیت های تخریبی علیه امنیت روانی جامعه از سوی رسانه های معاند آغاز شده است. مثلا چندی پیش نظرسنجی عجیبی به نقل از موسسه گالوپ در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخید که ادعا می کرد حکومت جمهوری اسلامی ایران در میان 209 کشور جهان کمترین توجه را به وضعیت معیشتی مردم دارد و به این ترتیب ایران را در این نظرسنجی آخرین کشور قرار می داد. در حالی که جدای از این که واقعیت چنین نیست، یک بررسی ساده نشان می دهد از اساس چنین نظرسنجی ای وجود خارجی ندارد و موسسه گالوپ اصلا چنین نظرسنجی ای انجام نداده است. جالب این که نتایج این نظرسنجی ساختگی در حالی در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخید که هیچ اشاره ای به شاخص های تهیه آن و این که بر اساس کدام مستندات و مبانی تهیه شده، نشده است.

همان طور که بسیاری از تحلیلگران از ماه ها پیش پیش بینی می کردند، با نزدیک شدن به چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران، دشمنان نظام تلاش های تازه ای را برای مشتنج نشان دادن جامعه و تحریک افکار عمومی با هدف تخریب روانی جامعه علیه حاکمیت آغاز کرده اند که هدف از آن صرفا ایجاد حس بی اعتمادی نزد مردم در برابر حاکمیت و تزریق یاس و ناامیدی بدون ارائه هر گونه سند و ادله ای است. اقدامی که بی شک چیزی جز ایجاد آشوب در امنیت روانی و ثبات اجتماعی کشور را در دستور کار ندارد. 

کلید واژه ها: رسانه های خارجی اقتصاد ایران تخریب


( ۱۱ )

نظر شما :

علي ۲۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۸
نویسنده فکر کنم خوب داره از توبره نظام میخوره مرتیکه این اراجیف چیه کشاورز و کارگر و کارمند دارن بدبخت میشن با این تورم سنگین
امیر ۲۰ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۷
پاسخ به نوشته بی ادبانه علی۲۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۸: تورم سنگین و بدبختی کشاورز و کارگر نباید بهانه ای برای فحاشی و بی نزاکتی باشد. اگر به متن نوشته انتقاد دارید با منطق و سند نقد کنید و گرنه با این طرز حرف زدن فقط بی شعور بودن خودتان را ثابت می کنید.
امیر ۲۰ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۶
نوشته آقای موسوی کاملا درست است. حداقل یکسال است که یک کارزار جنگ روانی در حال پخش اخبار دروغ است و سعی در مهندسی افکار عمومی و پروپاگاندا دارد. تنها راه مقابله با این جنگ کثیف شایسته گزینی، مبارزه با فساد و قبیله گرایی و اجازه به نسل جدیدی از مدیران برای قبول مسئولیت و اداره امور است.
اکبر ۲۱ دی ۱۳۹۷ | ۲۲:۴۱
سلام و عرض ادب. تحلیل جناب موسوی مثل همیشه قابل تعمق و نشانه ایران دوستی است. لحن جناب علی هم در زیر همان ادبیات آنتن و ماهوره های ضد مملکت و ایرانی هست که 24 ساعت در دل مردم ایجاد بدبینی و یاس و ناامیدی می کنند.
مجید ۲۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۶
پاتک به جنگ روانی انها بسیار ساده است.وقبلا در بعضی کشور ها تجربه خوبی داده.خیلی ساده قسمت اعظم مدیران دولتی مزایای دریافتی خود را تا پایان رفع تحریمها برای حمایت از عامه مردم داوطلبانه دریافت نکنند.ومردم بطور محسوس خواهند دید که جنگ روانی انها یک دروغ است.
عین الله ۲۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۱
بله سردبیر محترم این سایت درامد خوبی دارند. اما سه برابر شدن همه چیز تقریبا و عدم رشد حقوق و دستمزدهای ما کارمندان عادی فلک زده جنگ روانی نیس دکتر جان . ضربه ای است که تا عمق جان احساس می شود. این مقالات برای ما آب ندارد ولی برای شما نان که دارد. نوش جان