حکایت تلخ صادرات صنایع دستی ایران به اروپا با گونی، کارتن موز و روزنامه پیچ

۲۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۶ کد : ۱۹۸۱۰۷۳ سرخط اخبار

یک مسؤل صنایع‌دستی کشور ن به تشریح ترویج بسته بندی در میان هنرمندان صنایع دستی پرداخت و گفت: امیدواریم دیگر شاهد فروش و صادرات محصولات صنایع دستی در داخل گونی، کارتن موز و به‌صورت روزنامه پیچ نباشیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساعد اسعد پناه - معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کردستان اظهار داشت: صادرات فله ای اقلام صنایع دستی کردستان به کشورهای همسایه و برخی کشورهای اروپایی، هم اعتبار صنایع دستی ما را زیر سوال می برد و هم باعث پایین آمدن فروش داخلی و خارجی خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کردستان گفت: بسته بندی یکی از ارکان تجاری سازی محسوب می‌شود که درصورت برخورداری از زیبایی ظاهری و کیفیت مطلوب می‌تواند به عنوان ارزش افزوده کالاهای صنایع دستی به شمار برود.

اسعد پناه بیان کرد: لزوم تطابق بسته بندی با فرهنگ و هنر بومی جامعه مبدا در راستای بهبود ارائه محصولات صنایع دستی و ترویج بسته بندی در میان هنرمندان و صنعتگران شهرجهانی کلاش "مریوان" می‌تواند در راستای صادرات و جلوگیری از فعالیت واسطه گران سودجو کمک شایانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه، بسته بندی نادرست ارزش محصولات و جایگاه صنعتگر را پایین می‌آورد، بیان کرد: انتظار می‌رود که در آینده ای نزدیک بتوانیم شاهد عرضه محصولات صنایع دستی به کشورهای دیگر در بسته بندهای زیبا با خصوصیات فرهنگی مختص آن باشیم و دیگر شاهد فروش و صادرات محصولات صنایع دستی در داخل گونی، کارتن موز و به‌صورت روزنامه پیچ نباشیم.

اسعد پناه با اشاره به اینکه برگزاری نشست تخصصی بسته بندی صنایع دستی در شهر جهانی کلاش یکی از ضرورت‌ها است، گفت: برگزاری این دوره در شهر مریوان با استقبال خوب و کم نظیری مواجه شد و خوشبختانه چند نفر از تولیدکنندگان و فروشندگان حاضر در جلسه آمادگی خود را جهت همکاری و توسعه بسته بندی کلاش در مناطق مختلف شهرستان های مریوان و سروآباد اعلام کردند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کردستان در پایان افزود: معاونت صنایع دستی استان کردستان پذیرای افراد خلاق در حوزه طراحی و تولید بسته بندی‌های درخور شأن هر نوع محصول است.

نشست تخصصی بسته بندی در حوزه صنایع دستی با تاکید بر مریوان شهر جهانی کلاش با حضور کارشناس صنایع دستی کشور، معاون صنایع دستی استان کردستان، معاون صنایع دستی استان کرمانشاه، کارشناسان  و صنعتگران و فعالان صنایع دستی مریوان برگزار شد.

کلید واژه ها: صادرات صنایع دستی


نظر شما :