پنتاگون: تاثیر تحریم‌ها بر ایران در سوریه محدود بوده است

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۹ کد : ۱۹۸۱۵۵۴ سرخط اخبار

پنتاگون در گزارشی اذعان کرد که تاثیر تحریم‌های آمریکا بر فعالیت‌های ایران در سوریه محدود بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا در گزارشی که بامداد روز سه‌شنبه (امروز) منتشر شد، آورده است: آمریکا در ماه اوت و نوامبر ۲۰۱۸ تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند که تأثیری محدود بر توانایی ایران برای فعالیت در سوریه داشته است.

پس از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در ماه مه برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی که در سال ۲۰۱۵ حاصل شد، اولین دور از تحریم‌های واشنگتن در ماه اوت و دومین مرحله تحریم‌ها نیز در نوامبر سال گذشته (میلادی) اعمال شد.

این در حالی است که دیگر طرف‌های توافق برجام ضمن ادامه پایبندی‌شان به آن، با این اقدام آمریکا به شدت مخالفت کرده‌اند.

در ادامه گزارش دفتر بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، آمده است: تحریم‌های وزارت خزانه‌داری در اواخر ماه نوامبر علیه تلاش ایران و روسیه برای انتقال نفت به بنادر تحت کنترل دولت سوریه، می‌تواند بر ظرفیت ایران برای حمایت مالی از "گروه‌های تروریستی" تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا، مقامات کشورمان همواره در پاسخ به ادعای واهی آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر حضور نظامی کشورمان در سوریه ضمن رد این ادعاها تاکید کرده‌اند که ایران کاملاً به‌طور قانونی و بنا به درخواست دولت دشمق در سوریه حضور مستشاری داشته که هدف آن نیز مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی بوده است.

کلید واژه ها: پنتاگون ایران سوریه


نظر شما :