روحانی وارد شهر سوچی روسیه شد

۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۶ کد : ۱۹۸۱۷۰۹ سرخط اخبار

 رییس جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه به منظور شرکت در نشست سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، وارد شهر سوچی روسیه شد.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در فرودگاه بین المللی سوچی، از سوی مقامات ارشد محلی در سوچی و سفیر کشورمان در روسیه مورد استقبال قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، در نشست یک روزه سوچی روسیه که چهارمین نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است؛ نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.
روسای جمهور سه کشور در نشست سوچی، همچنین ضمن بررسی وضعیت میدانی کنونی، به ارزیابی تحولات سوریه پس از آخرین نشست مشترک خود در تهران می پردازند و گام های آتی را برای تحکیم ثبات و آرامش در این کشور بررسی و تدوین می کنند.
روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان برای نخستین بار در آذرماه سال 96 و در شهر سوچی روسیه نشستی مشترک پیرامون سوریه برگزار کردند. نشستی که به سلسله نشست هایی در فروردین ماه 97 در آنکارا، شهریورماه 97 در تهران و در نهایت نشست مشترک پیش رو، انجامیده است.

کلید واژه ها: نشست سوچی حسن روحانی


نظر شما :