عکس دیدار روحانی، ظریف و واعظی با آیت الله سیستانی

۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۹ کد : ۱۹۸۲۲۴۲ سرخط اخبار

آیت الله سیستانی، قبل از ظهر امروز چهارشنبه از دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و هیئت همراه استقبال کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در این دیدار روحانی درباره نتایج دیدارش با مقام های عراقی توضیحاتی را به آیت الله سیستانی ارائه و بر لزوم گسترش روابط و حسن همجواری تاکید کرد.

آیت الله سیستانی نیز از گفت که از هر اقدامی که برای تقویت روابط عراق با همسایگانش که مطابق با منافع دو طرف و بر اساس احترام به استقلال کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها باشد، استقبال می کند.

ایشان همچنین به جنگ سرنوشت ساز ملت عراق برای ناکام گذاشتن دشمنان داعش اشاره کردند و گفتند که ملت عراق در این راه بسیار قربانی داد و شجاعت های بسیاری در جنگ با داعش صرف کرد. سازمان تروریستی ای که به گفته ایشان تهدیدی برای کل منطقه بود که البته دوستان عراق نیز در این پیروزی نقش داشتند.

ایشان همچنین تاکید کردند که مهمترین مشکلی که اکنون عراق در این مرحله با آن مواجع است مبارزه با فساد و بهبود خدمات عمومی است. ایشان همچنین تصریح کردند که سلاح باید تنها در دست دولت و سازمان های امنیتی باشد که امیدوارند دولت عراق بتواند پیشرفت قابل قبولی در این زمینه به دست آورد.

آیت الله سیستانی همچنین بر ضرورت اتخاذ سیاست های منطقه ای و بین المللی متوازن و میانه رو در این منطقه حساس که ملت ها از هر گونه آسیب و ضرری به دور باشد، تاکید کردند.

 

کلید واژه ها: سفر روحانی به عراق آیت الله سیستانی


( ۵ )

نظر شما :