سنای آمریکا توقف حمایت نظامی از ائتلاف سعودی در یمن را تصویب کرد

۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۶ کد : ۱۹۸۲۲۵۱ سرخط اخبار

مایندگان مجلس سنای آمریکا به قطعنامه توقف حمایت نظامی ایالات متحده از ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ یمن رأی مثبت دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این قطعنامه با ۵۴ رأی موافق در مقابل ۴۶ رأی مخالف به تصویب رسید. این قطعنامه برای تصویب به ۵۱ رأی موافق احتیاج داشت. جمهوری‌خواهان در سنا اکثریت را در اختیار دارند اما هفت تن از آنها به این طرح مطرح شده توسط دموکرات‌ها رأی مثبت دادند.

این قطعنامه در صدد است که به هرگونه دخالت آمریکا در جنگ یمن بدون مجوز کنگره پایان دهد.

حامیان این قطعنامه معتقدند که دخالت آمریکا در جنگ یمن نقض قانون اساسی این کشور است؛ چرا که طبق این قانون کنگره اختیار اعلام جنگ را دارد.

سناتور جمهوری‌خواه مایک لی، از حامیان این قطعنامه گفته است: ما در حال کمک به یک قدرت خارجی هستیم که دشمنانش را در آنچه مسلماً و بدون شک یک جنگ است، بمباران می‌کند.

قطعنامه مصوب سنای باید توسط مجلس نمایندگان نیز تصویب شود تا آنگاه برای امضای رئیس جمهوری به کاخ سفید فرستاده شود.

این در حالی است که کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مصوبه کنگره در خصوص قطع حمایت از ائتلاف به رهبری عربستان را وتو خواهد کرد.

جنگ چهار ساله ائتلاف کشورهای عرب به رهبری عربستان در یمن ده‌ها هزار کشته برجای گذاشته و میلیون‌ها تن را در معرض قحطی قرار داده است. ائتلاف به رهبری ریاض از عربستان سعودی و هشت کشور عربی دیگر تشکیل شده‌است

کلید واژه ها: سنای امریکا یمن عربستان سعودی


نظر شما :