کویت: برای پس گرفتن جولان کنار سوریه ایستاده‌ایم

۰۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۵ کد : ۱۹۸۲۴۴۹ سرخط اخبار

نماینده کویت در سازمان ملل اعلام کرد، کشورش در بازپس‌گیری جولان اشغالی، از سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الیوم السابع، نماینده کویت در سازمان ملل با بیان اظهارات مذکور افزود، کویت اقدامات آمریکا درباره به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اشغال‌گر اسرائیل بر جولان سوریه را رد می‌کند.

پیشتر رئیس‌جمهوری آمریکا با امضای اعلامیه‌ای حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی را به رسمیت شناخت. پس از آنکه دونالد ترامپ الحاق ۱۹۸۱ بلندی‌های جولان سوریه به سرزمین‌های تحت اشغال اسرائیل را تایید کرد، آمریکا با موجی از محکومیت‌ها در شورای امنیت روبرو شده است.

در همین حال وزیر خارجه جمهوری چک در واکنش به این تصمیم جنجالی ترامپ اعلام کرد، موضع پراگ همانند موضع اتحادیه اروپا و مطابق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است و بلندی‌های جولان منطقه اشغال‌شده توسط اسرائیل شناخته می‌شود.

توماس پیترشیچک، وزیر امور خارجه جمهوری چک چهارشنبه در جریان دیدار با جبران باسیل، همتای لبنانی خودش گفت: پراگ کاملا از قطعنامه‌های شورای امنیت درباره بلندی‌های جولان حمایت می‌کند. ما همچنین از موضع مشترک اروپایی که طبق آن این اراضی به عنوان اراضی اشغالی شناسایی می‌شود، حمایت به عمل می‌آوریم. ما قصد نداریم قوانین بین‌المللی یا قطعنامه‌های بین‌المللی را، به هر طریقی، نقض کنیم.

کلید واژه ها: کویت بلندی های جولان


( ۲ )

نظر شما :