کنگره و رئیس جمهور برای سرسپردگی به اسرائیل رقابت دارند

ترامپ، نخستین رئیس جمهور صهیونیست امریکا!

۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۰ کد : ۱۹۸۲۴۸۶ اخبار اصلی آمریکا خاورمیانه
نویسنده خبر: احمد عبدالتواب
احمد عبدالتواب می نویسد: هیلاری کلینتون به اسم خود در همه جا می گفت که تایید اسرائیل را پشت سر خود دارد، وقتی که ترامپ رقیبش را در جریان انتخابات ریاست جمهوری متهم کرد که به اندازه کافی سرسپردگی به اسرائیل ندارد! کسی تصور نمی کرد به جای کلینتون ممکن است او پیروز انتخابات شود. 
ترامپ، نخستین رئیس جمهور صهیونیست امریکا!

دیپلماسی ایرانی: باید توجه داشته باشیم که لابی یهودی ها در امریکا در طول دو سال گذشته از ید طولای خود در دفاع از ترامپ استفاده نکرده است. او را رها کرد تا سرنوشتش را دشمنانش تعیین کنند که بسیار هم هستند. تا این که گزارش رابرت مولر تا اندازه ای توانست او را از این کش مکش نجات دهد، مولر رسما اعلام کرد که دلایل کافی برای این که ثابت شود ترامپ با روس ها تبانی کرده است تا در انتخابات تقلب و او پیروز شود، وجود ندارد. این تضاد بدان معناست که حتی اگر ترامپ تایید لابی یهودی را هم پشت سر خود نداشته باشد، مانعی نمی بیند که همه قوانین بین المللی را به سود اسرائیل زیر پا بگذارد، مثل انتقال تصمیم به انتقال سفارت کشورش به بیت المقدس یا به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان. ترامپ آن قدر به خدمت اسرائیلی ها درآمده است که بعضی از تحلیلگران بزرگ در روزنامه های امریکایی او را نخستین رئیس جمهور صهیونیست امریکا توصیف کرده اند، این مساله باید سبب شود تا اسرائیل پاسخ درخور زیبایی به این خوش خدمتی بدهد، یعنی باید لابی های قدرتمند یهودی به او کمک کنند تا از مشکلاتش نجات یابد!  

برای یادآوری در این جا می گویم، هیلاری کلینتون به اسم خود در همه جا می گفت که تایید اسرائیل را پشت سر خود دارد، وقتی که ترامپ رقیبش را در جریان انتخابات ریاست جمهوری متهم کرد که به اندازه کافی سرسپردگی به اسرائیل ندارد! کسی تصور نمی کرد به جای کلینتون ممکن است او پیروز انتخابات شود. 

این ملاحظه هم لازم است در این جا یادآور شویم که خیلی کم پیش می آید که اکثریت قابل توجهی در کنگره، که بزرگترین جبهه واحد دموکرات ها و جمهوریخواهان را شامل شود، موضع واحد علنی ای در برابر قضایایی که مورد حمایت اسرائیل است، به ویژه برای تندروهای اسرائیلی اتخاذ کنند. استقبالی که از نتانیاهو در مجلس سنا شد بسیار بیشتر از استقبالی بود که از او در کنست اسرائیل می شد که در آن رقبای یهودی و مخالفان عربش حضور دارند. همچنین روزنامه های امریکایی در صفحات خود به کمک او آمدند و اظهارات او را در مجلس سنا تلطیف کردند، نمایندگان مجلس سنا در جریان سخنرانی او بیش از 50 بار ایستادند و برایش کف زدند! گویی کنگره با رئیس جمهور در تایید و حمایت از اسرائیل رقابت دارد. مثلا در مورد قانون به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، نخستین بار این قانون در دوران بیل کلینتون در سال 1995 تصویب شد. در آن موقع دولت وقت خواستار انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس شد، بعد جورج دبلیو بوش آمد و پشت سرش اوباما که هر کدام برای شش ماه اجرای این تصمیم را به تعویق می انداختند تا به این ترتیب به تصمیم های سازمان ملل پایبند باشند، تا این که ترامپ آمد. پس می بینیم فقط ترامپ نیست که سرسپردگی به اسرائیل را حسن می بیند، کنگره نیز در این سرسپردگی با او رقابت دارد.

منبع: الاهرام/ تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

احمد عبدالتواب

نویسنده خبر

احمد عبدالتواب، سرهنگ بازنشسته ارتش مصر است که در حال حاضر نماینده مجلس این کشور است. وی در مرکز مطالعات استراتژیک الاهرام نیز فعال است و از ستون نویس ...

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: دونالد ترامپ اسرائیل ایالات متحده امریکا


( ۶ )

نظر شما :

فدوی ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۳
بی شک اگر یک عامل بر پایان آمریکا وجود داشته باشد ، بی شک همین اسراییل است .
ابراهیم قدیمی ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۱
اینکه اسرائیل ویهودیان درکشورهای غربی و امریکا توان های بسیار بالائی دارند شکی برای برخی نویسندگان نیست. حتی برخی رااعتقاد بر ان است که هلو کاست که منجر به کشتار تعداد وسیعی از یهودیان اروپا شد از ترس گسترش نفوذ بالای یهودیان در اجتماع واقتصاد وسیاست دولت المان بود. توان یهودیان در بدست گیری اهرم های قدرت یک جامعه بسیار بالاست. حتی برای برخی این تصور بوجود امده که اسرائیل ویهودیان در اسرائیل بیشترموردانتقاد رفتارهای سیاسی و... خود هستند تا در امریکا واروپا..مواضع سیاسی ورفتاری شخصیت های سیاسی اقتصادی اجتماعی این کشورها نیز احترام فوقالعادهای برای انها قائل هستند.حال این سئوال میتواند مورد بررسی وتحقیق قرارگیرد که این موقعیت ومنزلت اسرائیل ویهودیان در این کشورها بچه علت بدست امده است. چه توانائی هائی در اسرائیل و یهودیان هست که در دیگر کشورها ونژادها وجود ندارد ومخصوص اسرائیل ویهودیان است.برخی کشورهای اسلامی ومسلمانان شرکای اقتصادی ونفع رسان بیشتری به کشورهای اروپائی ومریکائی اند تا اسرائیل ویهودیان.بررسی این نکته میتواند راه گشای بسیاری زمشکلات منطقهای وبین المللی باشد.اینکه بیائیم انتقاد کنیم مسئله ای حل نشده است.بیائیم تحقیق کنیم وعلل را دریابیم.