گزارش اختصاصی خبرنگار دیپلماسی ایرانی از سوریه (بخش دوم)

استقبال گرم سوری ها از محمد جواد ظریف/عکس های یادگاری ظریف با مردم عادی بسیاری را شگفت زده کرد+تصاویر

۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۶ کد : ۱۹۸۲۸۴۳ خاورمیانه انتخاب سردبیر
یکی از شهروندان حاضر سوری به خبرنگار اعزامی دیپلماسی ایرانی گفت: «از این که ظریف این قدر ساده و بی تکلف و با روی گشاده مردم عادی را به حضور می پذیرد، با آنها روبوسی می کند و بدون هیچ گونه اعتراض یا تذکری با همه عکس یادگاری می اندازد شگفت زده شده است. در میان مقامات عربی ما چنین وزیر دوست داشتنی ای نداشته ایم.»
استقبال گرم سوری ها از محمد جواد ظریف/عکس های یادگاری ظریف با مردم عادی بسیاری را شگفت زده کرد+تصاویر

دیپلماسی ایرانی: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که امروز صبح (سه شنبه) وارد سوریه شده است، در بدو ورود مورد استقبال فیصل مقداد، قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه قرار گرفت و به همراه او به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت زینب (س) رفت.

وی بعد از آن در صحن حرم حضرت زینب (س) در جمع خبرنگاران ایرانی همراه حاضر شد و درباره اهداف سفرش به سوریه گفت. 

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که در این سفر درباره توسعه روابط اقتصادی، مسائل امنیتی و تحولات جهانی و همچنین سیاست های احمقانه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده از جمله به رسمیت شناختن بلندی های اشغال شده جولان توسط اسرائیل و افزودن سپاه به عنوان یک نهاد قانونی یک کشور مستقل به فهرست گروه های تروریستی و دیگر مسائل دوجانبه با مقامات سوری از جمله جناب بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

وی بعد از آن به دیدار بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه رفت و مورد استقبال گرم او قرار گرفت و بعد از اتمام جلسه اش با رئیس جمهوری سوریه به گرمی از سوی او بدرقه شد.

بعد از آن وی در جلسه رسمی با ولید المعلم، وزیر امور حارجه سوریه شرکت کرد و بعد از آن در جمع خبرنگاران ایرانی و سوری گفت که با طرف سوری درباره مسائل مختلف از جمله گسترش روابط اقتصادی بحث و تبادل نظر کرده است. ظریف در پاسخ به سوال یک خبرنگار سوری درباره ادلب تاکید کرد موضوع ادلب از سوی ایران بسیار مورد توجه است و در این باره حتما با طرف ترکیه ای مذاکره خواهد کرد. ظریف گفت که قرار است در ادامه سفرش بعد از سوریه راهی ترکیه شود. دیدار با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه جزء برنامه اوست.

ظریف بعد از دیدارهایش به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رقیه (س) رفت. در آن جا اسقبال مردم عادی از او بسیار زیاد بود. یکی از شهروندان حاضر سوری به خبرنگار اعزامی دیپلماسی ایرانی گفت: «از این که ظریف این قدر ساده و بی تکلف و با روی گشاده مردم عادی را به حضور می پذیرد، با آنها روبوسی می کند و بدون هیچ گونه اعتراض یا تذکری با همه عکس یادگاری می اندازد شگفت زده شده است. در میان مقامات عربی ما چنین وزیر دوست داشتنی ای نداشته ایم.»

ظریف بعد از آن نیز در میان مردم عادی وارد بازار سنتی سوریه شد و در طول راه با مردم عادی خوش و بش کرد.

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف سوریه


( ۱۲ )

نظر شما :

همت ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۱:۱۸
سلام و خداقوت تیتر این خبر ظاهرا اشتباه است. تیتر درست : استقبال گرم سوری ها از محمدجواد ظریف/...