رئیس جمهور فیلیپین به کانادا هشدار جنگ داد

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۵۳ کد : ۱۹۸۳۰۲۸ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور فیلیپین هشدار داد اگر صدها تُن زباله‌ای که کانادا به این کشور ارسال کرده است را پس نگیرند با اُتاوا وارد جنگ خواهد شد.

به گزارش فارس، «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین به کانادا هشدار داد اگر چند تن زباله‌ای را که چند سال پیش با کشتی به «مانیل» منتقل شد بازنگرداند، با این کشور وارد جنگ خواهد شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌ان‌ان»، در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، ۱۰۳ کانتینر شامل ۲۴۵۰ تن زباله، توسط کانادا به فیلیپین منتقل شده است. دوترته روز سه‌شنبه در این‌باره گفت: «به کانادا هشدار می‌دهم بهتر است تا هفته آینده آن‌ها (زباله‌ها) را ببرند». وی تهدید کرد: «علیه آن‌ها اعلام جنگ می‌کنیم، ما می‌توانیم به هر شکل از پس آن‌ها بربیاییم».

قرار بود این محموله شامل پلاستیک قابل بازیافت باشد اما بازرسان فیلیپینی پس از دریافت آن فهمیدند این کانتینرها که توسط یک شرکت خصوصی در کانادا ارسال شده بود حاوی زباله‌های غیرقابل بازیافت است. گفته می‌شود تعدادی از این کانتینرها هم‌چنان در بندر مانیل قرار دارند.

امروزه مسئله جهانی زباله به چالشی فزاینده تبدیل شده است. در سال‌های گذشته کشورهای درحال‌ توسعه پسماند‌های قابل‌بازیافت را به‌منظور عمل‌آوری و استفاده مجدد خریداری می‌کردند اما این روند رو به تغییر است.

دوترته در ادامه سخنانش گفت: «نمی‌توانم بفهمم چرا در حال تبدیل [کشور] ما به زباله‌دانی هستند».

فیلیپین مدت‌ها است که برای بازگرداندن زباله‌ها تلاش می‌کند. «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا پیش‌تر در این‌باره گفته بود: «به‌شدت درگیر یافتن راه‌حل است».

سال گذشته میلادی، چین برای جلوگیری از آسیب به محیط‌زیست، ورود «زباله خارجی» را ممنوع کرد.

کلید واژه ها: فیلیپین کانادا


( ۲ )

نظر شما :