۱۲۰ میلیارد تومان کمک مردم ایران به بازسازی حرم‌های عراق و سوریه

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۱ کد : ۱۹۸۳۰۸۴ سرخط اخبار

معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات پیش‌بینی کرد: امسال میزان کمک‌های مردمی برای بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر در عراق و سوریه به ۱۲۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، یوسف افضلی با بیان این‌که سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی، بیش از ۹۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی به ستاد بازسازی عتبات اهدا شد، افزود: نکته جالب در تحقق این ارقام، مشارکت اقشار محروم و استان‌های کم‌برخوردار است.

وی به شبهه‌افکنی‌هایی که در فضای مجازی می‌شود، اشاره کرد و گفت: در حالی برخی با طرح این پرسش که «آیا بهتر نیست به جای هزینه در عتبات، به فقرا کمک شود»، به ایجاد شبهه می‌پردازند که همین اقشار کم‌برخوردار جامعه از استان‌هایی مانند خراسان جنوبی بیشترین میزان مشارکت در بازسازی و توسعه عتبات را دارند.

افضلی با اشاره به نقش اتاق‌های فکر وهابی، صهیونیستی و سعودی در شبهه افکنی و ایجاد تفرقه میان شیعیان، اظهار کرد: در حادثه سیل اخیر، شاهد موج همدلی برادران عراقی در ارسال موکب‌ها، محموله‌های غذایی و نیروهای حشد الشعبی برای کمک به هموطنان سیل‌زده بودیم که تبلیغات سو دشمنان در تفرقه‌اندازی را نقش بر آب کرد.

این مقام مسؤول در ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: پیش از این‌ها برخی شکل‌گیری موکب‌های اربعین را زیر سوال می‌بردند اما حالا با عنایت اهل بیت (ع) و معجزه اربعین حسینی، شاهد این هستیم که موکب‌ها به یکی از منسجم‌ترین، کاراترین و آماده‌ترین نهادهای مردمی برای خدمت رسانی به مردم در مواقع بحرانی تبدیل شده‌اند.

وی ساختار مردمی، چالاکی در سازماندهی، عمل جهادی و خدمت بدون چشم داشت مالی را از مهمترین دلایل موفقیت موکب‌ها در شرایط بحرانی دانست و بیان کرد: کمتر از ۲۴ ساعت پس از فراخوان سردار سلیمانی از اربعینی‌ها، شاهد برپایی موکب‌های پذیرایی و اسکان در خوزستان و لرستان بودیم.

افضلی، اعتماد مردم به ستاد بازسازی عتبات عالیات را اصلی‌ترین پشتوانه این ستاد دانست و گفت: با توجه به حجم کمک‌های نقدی و غیر نقدی اهدایی مردم در همین ایام کوتاهی که از سال ۹۸ می‌گذرد، پیش‌بینی می‌کنیم میزان مشارکت خیرین در بازسازی و توسعه عتبات امسال به ۱۲۰ میلیارد تومان برسد.

کلید واژه ها: عراق سوریه


نظر شما :