کاراکاس ادعای پامپئو درباره برنامه فرار مادورو را "اخبار جعلی" دانست

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۹ کد : ۱۹۸۳۱۶۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه ونزوئلا اظهارات مطرح شده توسط همتای آمریکایی‌اش درباره این که رئیس جمهور ونزوئلا قصد داشته به کوبا فرار کند را اخبار جعلی دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان اعلام کرده بود که نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا آماده شده تا از این کشور فرار کند اما روسیه وی را به ماندن در ونزوئلا متقاعد کرده است. پامپئو تاکید کرد که مادورو قصد فرار به هاوانا، پایتخت کوبا را داشته است.

خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا در صفحه تویئتر خود نوشت: مطرح کردن اخبار جعلی غم انگیزترین راه برای قبول این مسئله است که کودتایی که شما از آن حمایت کردید بار دیگر شکست خورد. دیپلماسی باید در دولت آمریکا احیا شود. دونالد ترامپ از ونزوئلا دست بردار.

مادورو نیز ضمن انتقاد شدید از این ادعای پامپئو، اظهارات وی را دیوانگی، دروغ و فریبکاری توصیف کرد.

خوآن گوایدو، رهبر اپوزیسیون و رییس جمهور خود خوانده ونزوئلا و طرفدارانش صبح روز سه‌شنبه در کاراکاس در مقابل پایگاه نظامی لا کارلوتا تجمع کرده بودند. پیش‌تر گوایدو از مردم ونزوئلا و ارتش خواسته بود تا به خیابان‌ها بیایند تا عملیات سرنگونی مادورو را تکمیل سازند.

پس از انتخاب مجدد نیکولاس مادورو در تاریخ ۲۱ ژانویه اعتراضات گسترده‌ای علیه وی در ونزوئلا آغاز شد. گوایدو خودش را به عنوان رییس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. تعدادی از کشورهای غربی از جمله آمریکا خوآن گوایدو را به عنوان رییس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند. در واکنش، مادورو آمریکا را به تلاش برای رهبری کودتا به منظور روی کار آوردن گوایدو به عنوان دست‌نشانده خود متهم کرده است.

روسیه، چین و تعداد دیگری از کشورها حمایت خود از مادورو را به عنوان تنها رییس جمهور مشروع ونزوئلا اعلام کرده‌اند.

کلید واژه ها: ونزوئلا


نظر شما :