اظهارات ضد و نقیض ترامپ در قبال رفتار خردمندانه ایران

۰۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۷ کد : ۱۹۸۳۶۶۸ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از سفر خود به ژاپن، دیروز در کاخ سفید اظهاراتی درباره تنش‌های اخیر واشنگتن و تهران داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتد پرس، آمریکا با تکیه بر ادعای پنتاگون مبنی بر این که ایران برای شکل دادن حملاتی علیه آمریکا برنامه‌ریزی می‌کند، تعدادی ادوات جنگی و نیروهای نظامی به خاورمیانه اعزام خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در کاخ سفید در این باره توضیح داد: این هزار و پانصد نیروی نظامی «تا حد زیادی نقش حفاظتی خواهند داشت» و [این اقدام] برای پاسخ به تهدیدی که آمریکا می‌گوید از سوی ایران وجود دارد و به دنبال «تقویت قوا» که در ماه جاری به راه افتاد انجام می‌شود.

ترامپ در اظهارات روز جمعه خود در کاخ سفید چشم انداز یک درگیری را کم‌اهمیت جلوه داد.

وی گفت: من در حال حاضر فکر نمی‌کنم که ایران بخواهد وارد جنگ شود و مطمئناً فکر نمی‌کنم که بخواهند با ما جنگ کنند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین درباره این نظامیانی که اعزام خواهند شد گفت: ما یک گروه تقریباً کوچکی از نظامیان را بیشتر با هدف حفاظتی اعزام خواهیم کرد. افراد مستعدی هستند که در حال رفتن به خاورمیانه‌اند و خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد.

به گزارش ایسنا، این اعلام ترامپ در حالی مطرح می‌شود که چند روز قبل نیز رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند بر اساس تصمیم جدید پنتاگون،۱۲۰ هزار سرباز آمریکایی به خلیج فارس اعزام می‌شوند. ترامپ بلافاصله پس از انتشار این خبر، اتخاذ این تصمیم را تکذیب کرد و منفعلانه اعلام کرد که تصمیم نهایی را من خواهم گرفت.
یکی از اصلی‌ترین شعارهای ترامپ در ایام تبلیغات ریاست جمهوری، انتقاد شدید از روسای جمهوری سابق آمریکا برای اعزام گسترده نیروهای نظامی به مناطق مختلف جهان و هزینه کرد بی حاصل چند تریلیون دلاری در این زمینه بود. اگرچه اخبار رسانه‌ای منتشر شده در مورد اعزام سربازان آمریکایی به منطقه خلیج فارس هنوز از سوی مقامات رسمی آمریکا تایید نشده اما به نظر می‌رسد تصمیمات هوشمندانه و رفتار خردمندانه جمهوری اسلامی در قبال تهدیدات و قانون شکنی‌های آمریکا سرگیحه شدیدی در کاخ سفید ایجاد کرده و باعث شده ترامپ اظهارات ضد و نقیضی را در این باره اعلام کند.


( ۱ )

نظر شما :