پنتاگون: نیروهای جدید آمریکا در منطقه در سوریه و عراق مستقر نمی‌شوند

۰۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۰ کد : ۱۹۸۳۶۶۹ سرخط اخبار

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اعزام ۱۵۰۰ سرباز جدید به خاورمیانه تاکید کرد، هدف از این اقدام حمایت از نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه است. پنتاگون نیز اعلام کرد که این نیروها هرگز در سوریه و عراق مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، کیتی ویلبارگر، دستیار جانشین وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، نیروهای ذخیره‌ای که آمریکا به خاورمیانه خواهد فرستاد، در سوریه و عراق مستقر نخواهند شد.

وی به خبرنگاران نگفت، آنها دقیقا در کجا مستقر خواهند شد اما خاطرنشان کرد، آمریکا چندین پایگاه در منطقه دارد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) فاش کرد، تقویت نیروهای آمریکا در خاورمیانه ماهیت دفاعی داشته و واشنگتن تلاشی برای جنگ با ایران نمی‌کند.

این وزارتخانه افزود: در چارچوب افزایش نیروها در خاورمیانه سامانه‌های دفاع موشکی و هوایی به منطقه اعزام شده و نیز یگان‌های اطلاعاتی در منطقه تقویت خواهند شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز پیش از سفر به ژاپن به خبرنگاران گفت: نیروهای جدیدی حدود ۱۵۰۰ نیرو را به خاورمیانه اعزام خواهیم کرد.

ترامپ افزود: تقویت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه رویکرد دفاعی دارد و اعزام این نیروها با هدف حمایت از نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه است.

اما پنتاگون اعلام کرد: تنها ۹۰۰ سرباز جدید فرستاده خواهند شد و ۶۰۰ سرباز دیگر در منطقه حضور دارند و تنها دوره ماموریت‌شان تمدید خواهد شد و این شامل حال موشک‌های پاتریوت، مهندسین و هواپیماهای شناسایی خواهد بود.

پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا نیز اظهار کرد: وزارت دفاع به کنگره اعلام کرد که با درخواست رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا برای استقرار نزدیک به ۱۵۰۰ سرباز جدید موافقت کرده‌ و فعالیت یگان‌های دفاعی در منطقه در حیطه مسؤولیت فرماندهی مرکزی برای افزایش آمادگی‌ها جهت حمایت از نیروهاست و این واکنش محتاطانه‌ای در برابر تهدیداتی جدی است.

آدام اسمیت، رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا نیز تصمیم پنتاگون برای تقویت حضور خود در خاورمیانه را بسیار نگران‌کننده دانست.

اسمیت افزود: افزایش تعداد نیروها بدون داشتن یک استراتژی مشخص و روشن اقدامی بی‌خردانه و تحریک آشکاری جهت افزایش تنش‌ها با ایران است.

او در ادامه گفت: می‌خواهم وزیر دفاع موقت درباره چگونگی اجرای این تصمیم با یک استراتژی گسترده‌تر در منطقه که متکی به اصول دیپلماسی باشد، بگوید.

ولادیمیر جباروف، عضو شورای فدراسیون روسیه هم در واکنش به این تصمیم ترامپ با اشاره به اینکه مسکو این مساله را در شورای امنیت مطرح می‌کند، اظهار کرد: این تصمیم می‌تواند به درگیری بزرگی منجر شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در پی انتشار خبرهایی از تصمیم واشنگتن برای اعزام ۱۵۰۰ سرباز به منطقه خلیج فارس، هشدار داده و بالاترین میزان خویشتن‌داری را خواستار شد.


نظر شما :