سفیر واشنگتن در بغداد: ما به توافق استراتژیک با عراق پایبندیم

۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۹۸۴۰۷۱ سرخط اخبار

سفیر جدید واشنگتن در بغداد اعلام کرد که کشورش به توافق استراتژیک امضا شده با عراق پایبند است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، متیو تولر، سفیر جدید واشنگتن در بغداد اعلام کرد که کشورش آماده همکاری با شرکای خود در بغداد جهت حمایت از عراق یکپارچه و دموکرات است.

سفارت آمریکا در بغداد عصر روز دوشنبه بیانیه‌ای در خصوص آغاز به کار متیو تولر به عنوان سفیر واشنگتن در  دولت عراق منتشر کرد.

در این بیانیه همچنین اعلام شده است: تولر  روز یکشنبه استوارنامه‌اش را به برهم صالح، رئیس جمهوری عراق و محمد الحکیم، وزیر خارجه این کشور تقدیم کرد.

متیو تولر تصریح کرد: آمریکا به توافقنامه استراتژیک که روابط دوجانبه ما با عراق را به عنوان یکی از شرکای مهم و استراتژیک واشنگتن در منطقه مشخص می‌کند، پایبند است.

وی در ادامه افزود: من افتخار می‌کنم که پست سفیر آمریکا در عراق را برعهده دارم و امیدوارم ارتباط با شرکاء و ملت عراق جهت حمایت از عراق یکپارچه، دموکرات و شکوفا ادامه یابد.

پیشتر، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد علی الحکیم، وزیر خارجه این کشور روز یکشنبه استوارنامه متیو تولر را دریافت کرد.

طبق بیانیه‌ منتشر شده، دو طرف در این دیدار درباره‌ راه‌های توسعه روابط دو جانبه بغداد و واشنگتن و نیز اهمیت تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.

تولر پیش از این به مدت پنج سال به عنوان سفیر آمریکا در یمن فعالیت داشت.

کلید واژه ها: امریکا و عراق


نظر شما :