واکنش پنتاگون به سرنگونی پهپاد آمریکایی بر فراز آسمان ایران

۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۳ کد : ۱۹۸۴۲۸۸ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در استان هرمزگان خبر داد، ارتش آمریکا اعلام کرده است که هیچ یک از هواپیماهای این کشور روز چهارشنبه بر فراز آسمان ایران پرواز نکرده است.

بیل اوربان سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در این باره گفت: هیچ یک از هواپیماهای آمریکایی روز چهارشنبه در حریم هوایی ایران عملیات انجام نداده است.

اما در عین حال خبرنگار حوزه پنتاگون شبکه خبری فاکس نیوز در توئیتی به‌نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است:‌ «پهپاد تریتون MQ-4C صبح امروز در نزدیکی تنگه هرمز و در آب‌های بین‌المللی به‌وسیله موشک زمین به هوای ایران سرنگون شده است».

همچنین یک مقام آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس با تأیید خبر سرنگونی پهپاد آمریکایی گفت: پهپاد آمریکا توسط موشک‌ ایرانی بر فراز تنگه هرمز و در آب‌های بین‌المللی سرنگون شده است.

ادعای آمریکایی‌ها در حالی است که روابط عمومی کل سپاه از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در ساعات اولیه بامداد امروز، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این اطلاعیه اعلام کرد: نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه 30 خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

انتهای پیام/*


( ۳ )

نظر شما :