نتانیاهو: با کشورهای عربی به صلح غیررسمی رسیده‌ایم

۲۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰ کد : ۱۹۸۴۸۱۵ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با یک رسانه آمریکایی گفته که میان این رژیم و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نوعی «صلح غیررسمی» حاصل شده است. 

نتانیاهو روز پنجشنبه در مصاحبه با مجله آمریکایی «تایم» گفت: «هنگامی که شما از ایده حذف اسرائیل دست می‌کشید، می‌توان مشکل را حل کرد. دولت‌های عربی اطراف ما تقریباً به این سمت حرکت کرده‌اند.»

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از تماس‌های پشت پرده برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی منتشر شده و حتی گفته می‌شود که این کشورها روابط امنیتی نزدیکی با یکدیگر برقرار کرده‌اند.

«یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی حدود ده روز پیش اذعان کرد این رژیم نه تنها با مصر و اردن بلکه با بسیاری از کشورهای عربی رابطه دارد. 

نتانیاهو پیش از این، بهمن‌ماه سال گذشته گفته کشورهای عربی مواضع خودشان را در قبال مسئله اسرائیل-فلسطین تغییر داده‌اند. (جزئیات بیشتر)

سیاست کشورهای عربی در عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی مورد مخالفت جوامع این کشور قرار دارد. عربستان سعودی در سال‌های گذشته سیاستی را برای سرکوب هر گونه افشاگری در پیش گرفته و شماری از فعالانی که در این باره افشاگری کرده‌اند را بازداشت کرده است. (جزئیات بیشتر) 

انتهای پیام/ 


نظر شما :