افتتاح بزرگترین پایگاه گارد ساحلی قطر با حضور ژنرال ارشد آمریکایی

۲۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۱ کد : ۱۹۸۴۸۸۱ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قطر روز یکشنبه بزرگترین پایگاه گارد ساحلی خود را در بحبوحه تنش‌های خلیج فارس افتتاح کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» در مراسم افتتاح این پایگاه دریایی که در 30 کیلومتری دوحه، پایتخت این کشور قرار دارد «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست وزیر قطر و «جیم مالوی» فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه حضور داشتند.

جیم مالوی، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در بحرین در این زمینه اظهار داشت که این که پایگاه جدید فرصتی فوق‌العاده برای آمریکا جهت ‌ تعامل قوی‌تر با گارد ساحلی قطر است.

وزارت کشور قطر نیز در توییتی بدین منظور اعلام کرد که این پایگاه با مساحتی برابر با 600 هزار متر مربع با هدف تسهیل در تامین امنیت آب‌ها و پست‌های مرزی ایجاد شده است. این پایگاه همچنین شامل یک بندر پیشرفته، تسهیلات آموزشی و پزشکی و اتاق‌های عملیاتی است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین در زمینه این‌که آیا این پایگاه هماهنگی قطر با آمریکا در زمینه «ایران» را افزایش می‌دهد یا خیر، گفت این اقدام در راستای افزایش امنیت دریایی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چهارشنبه گذشته گفت که کشورش به دنبال تشکیل ائتلاف نظامی با تعدادی از کشورها برای حمایت از آزادی تردد و دریانوردی در دو تنگه هرمز و باب المندب است.

به نوشته «رویترز»، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چهارشنبه گفت که واشنگتن در حال بررسی طرحی است که تحت آن ائتلاف نظامی بین‌المللی از آبراه‌های بین‌المللی نزدیک ایران و یمن حفاظت کند.

این ژنرال ارشد آمریکایی گفت: «در حال تعامل با برخی کشورها هستیم تا ببینیم آیا می‌توانیم با یکدیگر ائتلافی تشکیل دهیم که آزادی دریانوردی در تنگه هرمز و باب المندب را تضمین کند.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق


( ۱ )

نظر شما :