تلاش قضایی اسرائیل برای سنگ اندازی در سازوکار «اینستکس»

۲۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۷ کد : ۱۹۸۴۸۹۲ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز نوشت: روزنامه اسرائیلی «یسرائل هیوم» با انتشار گزارشی خبر داد که اسرائیل طرحی قضایی برای سنگ اندازی در سازوکار تبادل مالی ایران و اروپا برای دورزدن تحریم های امریکا (اینستکس) تهیه کرده است.

این روزنامه در گزارش خود تأکید کرد که هدف اصلی این طرح قضایی سنگ اندازی در اجرای اینستکس است و افزود که برنامه اسرائیل در این باره از دو هفته پیش فعال شده است.

این گزارش افزوده که اسرائیل در لایحه قضایی خود موضوع «خانواده های اسرائیلی که از تروریسم ایران آسیب دیده اند» را پیش کشیده و از فعالیت های شرکت «شورات هدین» که در این زمینه فعالیت می کند استفاده می کند و به موجب آن خواستار «توقیف اموال ایران در این سازوکار» شده است.

این گزارش تأکید کرده که این لایحه قضایی به نام خانواده های اسرائیلی و امریکایی که پسرانشان را در عملیات هایی در اسرائیل از دست داده اند  که کار «جهاد اسلامی و حماس» بوده ارائه خواهد شد.

این لایحه قضایی قرار است در دادگاه های اروپا به طور خاص فرانسه ارائه و درخواست گرفتن خسارت از ایران و انتقال اموال حاصل فروش نفت ایران در سازوکار اینستکس در آن مطرح شود.

قرار است «نتسانه درشن لایتنر»، از سازمان «شورات دین» دست راستی اسرائیلی و «شارل مه یر» حقوق دان فرانسوی این طرح قضایی را پیش ببرند.

«ایسرائل هیوم» در گزارش خود تأکید کرده که سازوکار مالی اتحادیه اروپا سازوکاری ویژه است که به اروپا امکان مبادلات مالی با ایران را می دهد.

این گزارش افزوده که مثلا یکی از خانواده های امریکایی در پی اجرای حکم دادگاهی در امریکا درباره دریافت غرامت 178 میلیون دلاری به علت کشته شدن پسر و نوه آنها در قدس در سال 2014 است.

کلید واژه ها: اسرائیل اینستکس


( ۳ )

نظر شما :