ظریف: با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم

۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۶ کد : ۱۹۸۵۰۵۷ سرخط اخبار

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست وزرای خارجه عدم تعهد و همچنین سفری دوجانبه به ونزوئلا سفر کرده بود، در نشست «دفاع از منشور ملل متحد و هنجارهای حقوق بین‌الملل» در کاراکاس پایتخت ونزوئلا طی اظهاراتی با ذکر این نکته که آنچه آمریکا اعمال تحت عنوان تحریم اعمال می‌کند، تحریم نیست بلکه تروریسم اقتصادی است، به حاضران در نشست عنوان کرد: هیچ ابهامی در این خصوص نیست.

وی با بیان اینکه فقط واژه «تروریسم» را جستجو کنید، اظهار داشت: من معنی «تروریسم» را در لغتنامه به شما خواهم گفت. تروریسم استفاده غیرقانونی از خشونت و یا ارعاب است به خصوص علیه غیرنظامیان برای دنبال کردن اهداف سیاسی. این تعریف گوگل از تروریسم است.

رئیس دستگاه دیپلماسی خطاب به حاضران خاطرنشان کرد: دوستان لطفا استفاده از «تحریم» را متوقف کنید. تحریم وسیله‌ای برای تحمیل یک فرمان قانونی است. تحریم‌ها دارای پشتوانه قانونی هستند، این اقدام آمریکایی‌ها یک تروریسم اقتصادی است.

ظریف اضافه کرد: نیاز داریم که از واژه تروریسم  (به جای تحریم) استفاده کنیم. درباره آن چیزی که در حال حاضر آمریکا علیه ما (ایران) اعمال می‌کند.

وزیر امور خارجه به حاضران پیشنهاد کرد که همه استفاده غیرقانونی از واژه «تحریم» را تحریم کنند به خصوص استفاده بی حد و حصر دولت آمریکا از این واژه برای نشان دادن پشتوانه قانونی بودن اقداماتش.

به گزارش فارس، وی تصریح کرد: این تروریسم اقتصادی است، خالص و ساده و نیاز داریم که دائم آن را تکرار کنیم.

ظریف در پایان تصریح کرد: ما با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم. 

 

 

وزیر امور خارجه ایران عصر شنبه 22 تیر ماه برای شرکت در نشست سطح عالی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل به نیویورک رفت و جمعه شب نیویورک را به مقصد کاراکاس به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه عدم تعهد و همچنین انجام سفری دوجانبه ترک کرد و صبح امروز نیز در ادامه این سفر وارد ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه شد و قرار است در ادامه این سفر به بولیوی هم برود.

انتهای پیام/


( ۲ )

نظر شما :