مسکو: خدمه نفتکش انگلیسی، در ایران، در سلامت کامل هستند

۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۷ کد : ۱۹۸۵۰۵۸ سرخط اخبار

ه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سه روز بعد از توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز به دلیل رعایت نکردن قوانین بین‌المللی دریایی، سفارت روسیه در ایران که سه تن از اتباع آن جزو خدمه‌ این نفتکش هستند، از سلامتی کامل همه خدمه خبر داده است.

«آندری گاننکو» سخنگوی سفارت روسیه در ایران با اشاره به تماس‌های این سفارتخانه با مقام‌های ایرانی در رابطه با وضعیت خدمه نفتکش توقیف شده «استنا ایمپرو» انگلیس، در مصاحبه با خبرگزاری روس اعلام کرد، خدمه این نفتکش انگلیسی در سلامت کامل هستند.

این مقام روس به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «خدمه (استنا ایمپرو) در سلامت کامل هستند و هیچ تهدیدی برای جانشان وجود ندارد».

وی با تاکید بر تماس‌ سفارت مسکو در تهران با «یک مقام ارشد دیپلماتیک ایرانی» در بندر عباس که نفتکش انگلیسی در آنجا در توقیف به سر می‌برد، افزود: «او گفت که همه خدمه در  عرشه (استنا ایمپرو) هستند تا تحقیقات ادامه یابد و انتقال و عبور و مرور ملوانان در اطراف کشتی محدود نشده است».

اظهارات این مقام روس درباره خدمه نفتکش انگلیسی در حالی مطرح شده که این کشتی ۲۳ خدمه دارد که سه نفر اهل روسیه، ۱۸ تن اهل هند، یک نفر اهل فیلیپین و یک تن دیگر اهل کشور لتونی هستند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه ۲۸ تیر در اطلاعیه‌ای درباره توقیف استنا ایمپرو اعلام کرده بود که این نفتکش انگلیسی، هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص


نظر شما :