ظریف: ایران و نیکاراگوئه در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا ایستادگی کرده‌اند

۰۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۲ کد : ۱۹۸۵۰۷۳ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک چهلمین سالگرد انقلاب نیکاراگوئه گفت که دو کشور برای تقویت همکاری‌ها با یکدیگر توافق کردند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه  کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در ماناگوا به مردم و دولت نیکاراگوئه چهلمین سالگرد انقلاب این کشور را تبریک گفتم. ایران و نیکاراگوئه هر دو در برابر تروریسم اقتصادی و مداخلات تجاوزگرانه آمریکا ایستادگی کرده‌اند. ما برای تقویت گسترده همکاری‌ها میان دو کشور توافق کردیم.

ظریف روز دوشنبه در جریان سفر خود به آمریکای لاتین، در ادامه دیدارهایش با مقامات نیکاراگوئه با دانیل اورتگا رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با برشمردن زمینه‌های مختلف همکاری‌های تجاری، صنعتی، انرژی، کشاورزی، مالی و ... ایران با نیکاراگوئه بر اراده ایران برای توسعه و تعمیق روابط دو جانبه تاکید کرد.

رئیس جمهوری نیکاراگوئه نیز در این دیدار گفت: ما هرگز مفهوم تحریم آمریکا را قبول نداریم چون در چارچوب قوانین بین‌المللی نیست و این تحریم‌ها علیه مردم ما و شما یکجانبه و غیرقانونی است.

وی ادامه داد: همه از وضعیتی که آمریکا در جهان ایجاد کرده ناراحتند اما برخی به زبان نمی‌آورند. آنها با ابزار باج‌خواهی و با نقض قوانین تجارت بین‌المللی به جهانیان حتی به متحدین خود توهین می‌کنند. این رفتارها به ضد خودشان تبدیل می‌شود.

انتهای پیام


نظر شما :