سئول: تصمیمی درباره اعزام نظامی به تنگه هرمز اتخاذ نکردیم

۰۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۲ کد : ۱۹۸۵۲۱۶ سرخط اخبار

وزارت دفاع کره جنوبی تأکید کرد گرچه گزینه‌های مختلفی را برای محافظت‌ از کشتیرانی در تنگه هرمز بررسی می‌کنیم اما تصمیمی درباره پیوستن نظامیان این کشور به ائتلاف دریایی آمریکا اتخاذ نشده است.
به گزارش افکارنیوز، وزارت دفاع کره جنوبی امروز (دوشنبه) در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تصمیم دولت « سئول » برای اعزام یک فروند ناو جنگی به تنگه هرمز تصریح کرد که کشورش «گزینه‌های مختلفی» را برای محافظت از کشتی‌هایی بررسی می‌کند که از طریق تنگه هرمز عبور و مرور می‌کنند.

اخبار سیاسی- بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، با اینحال وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که هیچ‌ تصمیمی برای اعزام نظامیان این کشور به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج‌فارس اتخاذ نشده است.

«رو جائه چئون» معاون سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت: «ما گزینه‌های مختلفی را برای تضمین ایمنی کشتی‌های خود مورد بررسی قرار می‌دهیم. برخی گزارشات خبری در خصوص اعزام نظامی به نزدیکی یگان فعلی چئونگهائی اشاره کرده است اما هیچ تصمیمی در اینباره اتخاذ نشده است».

رو به واحد مبارزه با دزدی دریایی نیروی دریایی کره جنوبی اشاره کرد که از سال 2009 تاکنون در آبهای امتداد سومالی فعالیت دارند.

گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیرو و کشتی‌ کره جنوبی به تنگه هرمز بعد از دیدار هفته گذشته «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تشدید شده است.

با اینحال، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که هیچ درخواست رسمی از بولتون در دیدار چهارشنبه گذشته وی با «جئونگ کیونگ دو» وزیر دفاع کره جنوبی دریافت نکرده‌اند.

وزارت دفاع اعلام کرد که دو طرف توافق کردند که همکاری نزدیکی برای رسیدن به هدف خلع سلاح اتمی و صلح دائم در شبه جزیره کره صورت دهند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی تصریح کرد: «ما ارتباطات نزدیک خود را در خصوص اوضاع تنگه هرمز برای (حفظ) آمادگی برای احتمالات مختلف حفظ می‌کنیم».

اظهارات وزارت دفاع کره جنوبی در حالی مطرح شده است که کره تایمز صبح امروز گزارش کرد که سئول، تصمیم دارد در پی تقاضای آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس،  یک کشتی جنگی پیشرفته خود را اوائل ماه آگوست (شهریور) به تنگه هرمز اعزام کند. 

کلید واژه ها: کره جنوبی تنگه هرمز


( ۱ )

نظر شما :