معاون وزیر خارجه ژاپن امروز با ظریف دیدار می‌کند

۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۱ کد : ۱۹۸۵۵۹۲ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه ژاپن بعدازظهر امروز با ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «تاکئو موری» معاون وزیر خارجه ژاپن بعدازظهر امروز (شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سفر این مقام ژاپنی به تهران در حالی صورت می‌گیرد که این روزها سفرها و رفت و آمدها به ایران بیشتر شده است.

به گزارش فارس، پیش از این نیز «کنجی یامادا» معاون وزیر امور خارجه ژاپن در سفر به تهران با عراقچی دیدار کرده بود. او روز چهارشنبه ۹ مرداد در تهران با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

در این ملاقات معاون سیاسی وزیر امور خارجه ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر اخیر شینزو آبه به کشورمان، از حسن نیت دولت ژاپن برای تقویت روابط دو کشور و کاهش تنش در منطقه خاورمیانه استقبال و مواضع کشورمان را در قبال برجام تشریح و خواستار برداشتن گام‌های عملی اعضای برجام برای حفظ این توافق شد.

معاون وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار بر اهمیت روابط حسنه دو کشور تاکید و اظهار داشت: علی رغم محدودیت‌های موجود، توکیو به دنبال افزایش دامنه همکاری‌های خود با ایران در حوزه های مختلف از جمله در حوزه‌های سلامت، محیط زیست و مقابله با بلایای طبیعی است.(اینجا بخوانید)

در یک ماه اخیر تهران میزبان عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق و یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان بود و محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نیز یکشنبه بیستم مرداد ماه سفری دو روزه به دوحه داشت و قرار است امروز نیز به کویت برود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در هفته پیش رو به سه کشور اروپایی فنلاند، سوئد و نروژ نیز سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/


نظر شما :