موشک ایرانی که در کمتر از ۱۰ دقیقه می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد

۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۹ کد : ۱۹۸۵۶۹۱ سرخط اخبار

موشک‌های بالستیک ایرانی سرعتی معادل چهارهزار و ۳۰۰‌ متر بر ثانیه داشته و کمتر از ۱۰‌ دقیقه و به اذعان صهیونیست‌ها در مدت هفت دقیقه می‌توانند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند.
به گزارش افکارنیوز، آمادگی نظامی از جمله مهم‌ترین وسیله و ابزار برای ایجاد امنیت است. در واقع رابطه جدی میان پیشرفت و آمادگی نظامی و امنیت در این خصوص برقرار است. اقتدار در اینجا مساوی است با امنیت. ضعف در نیروی نظامی حتی ممکن است دوستان شما را در فضای سیاسی کشور وادار به حمله به شما کند و از این لحاظ به طور کل از دوست و دشمن در امان نخواهیم بود.

اخبار سیاسی- یکی از مواردی که پیشرفت آن را به طور محسوس و گسترده در حوزه نظامی کشورمان شاهد هستیم، ساخت انواع موشک‌های پیشرفته است. پیشرفت موشکی کشورمان سبب شده که برخی از کشورهای غربی همواره در یک موضع دخالت آمیز سعی کنند که ایران اسلامی را در این حوزه زمین گیر کنند و از پیشرفت‌های دیگر باز دارند. بر این اساس حتی برجام‌های بعدی را برخی در حوزه موشکی پیش بینی کرده بودند و توقف حوزه موشکی بعد از حوزه هسته‌ای در دستور کار کشورهای غربی علیه کشورمان بود.پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز تحریم‌های خصمانه علیه ایران ارتقای توانمندی ایران در حوزه نیروی هوایی کشور را شاهد بوده ایم، به گونه‌ای که در این دوران ساخت اولین موشک سوخت جامد در دستور کار قرار گرفت. جالب اینجاست که این پیشرفت‌ها در سایه تحریم‌ها ایجاد شد و توانایی و توانمندی نخبگان ایرانی را به رخ جهانیان کشید.

در نیمه دوم دهه ۱۳۸۰ بود که پروژه‌ای تحت عنوان عاشورا کلید خورد. پرژه‌ای که حاصل آن پرنده عظیم الجثه موسوم به سجیل بود که سایه آن بر سرزمین‌های بیگانه سایه انداخته و تن بسیاری را به لرزه انداخته است. این پرنده عظیم الجثه که اولین موشک دور برد سوخت جامد ایران و مدل پیشرفته‌تر موشک «شهاب ۳» بود در حدود ۲ هزار کیلومتر برد داشته و تاکنون ۲ نمونه از آن به نام سجیل ۱ و ۲ رونمایی شده است.

همانطور که گفته شد این موشک زمین‌به‌زمین دو مرحله‌ای، ۲ موتور سوخت جامد مرکب و بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر بُرد دارد که ایران در سال ۲۰۰۸ آن را مورد آزمایش قرار داد. موشک سجیل بر خلاف موشک‌های شهاب، با سوخت جامد تا حد قابل توجهی زمان پرتاب را کمتر و قدرت مانور را افزایش داده است؛ و همین ویژگی احتمال حمله به پرتاب‌گر و موشک آماده به پرتاب، قبل از شلیک را به شدت کاهش می‌دهد.

علاوه بر این به سبب شتاب بسیار بالای سجیل، امکان ردگیری آن در فازهای اولیه پرتاب بسیار کم است و عملآً شانس دشمن برای انهدام این موشک طی پرواز را بسیار ناچیز می‌کند.

کلید واژه ها: موشک ایرانی اسرائیل


( ۳ )

نظر شما :