توانایی های باور ۳۷۳ بیشتر از پاتریوت است

۰۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۶ کد : ۱۹۸۵۷۲۶ سرخط اخبار

مدیرعامل سازمان ‌صنایع الکترونیک ایران گفت: سامانه موشکی باور ۳۷۳ از سامانه «پاتریوت» آمریکا بسیار برتر است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ شاهرخ شهرام ‌در برنامه گفت و گوی ویژه خبری ‌شب شبکه دو سیما با اشاره به رونمایی از سامانه باور ۳۷۳ با حضور رئیس جمهور افزود: این سامانه با توجه به نیاز کشور به پدافند دفاعی با برد بالا طراحی و ساخته شد و با توجه به اینکه تنفیذ ساخت این سامانه از سوی رهبر معظم انقلاب و اینکه با میلاد پیامبر اکرم (ص) همزمان شد، عدد ۳۷۳ عدد ابجد پیامبر اکرم (ص) است و کلمه «باور» هم به تبرک از کلام مقام معظم رهبری مبنی بر خودباوری، نامگذاری شد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تهدیدات، به سامانه ای قوی‌تر از اس ۳۰۰ نیاز داشتیم از این رو سامانه باور ۳۷۳ طراحی و ساخته شد.

امیر سرتیپ شهرام افزود: این سامانه در مقایسه با سامانه اس ۳۰۰ از برد ردگیری، کشف و برد درگیری و قدرت جنگندگی و کشندگی بیشتری برخوردار است.

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه این سامانه ابرسامانه است و زیرسامانه هایی را همراه خود دارد و متحرک است، گفت: یک رادار جستجو دارد که بیش از ۳۲۰ کیلومتر برد دارد و یک رادار ردگیر با بیش از ۲۵۰ کیلومتر برد دارد و با دقت بسیار بالا، هدف را دنبال می‌کند.

امیر سرتیپ شهرام افزود:​ این سامانه بیش از ۱۰ هزار المان (چشم مرکب) داردکه هر کدام یک رادار محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه در مقابله با موشک‌های بالستیک کاربرد دارد، اضافه کرد: سامانه موشکی باور ۳۷۳ از سامانه «پاتریوت» آمریکا بسیار برتر است.

معاون وزیر دفاع گفت: سامانه موشکی «تاد» بیشتر سامانه مراقبتی است و خانواده سامانه باور ۳۷۳ در کلاس بالاتر از آن است.

امیر سرتیپ شهرام افزود: پس از تست موفق سامانه، خط تولید آن با نگاه توسعه و تحقیق،​عملیاتی ومحقق می‌شود.

وی افزود: همگام با طراحی و تولید، نیروهای بهره بردار همراه تولیدکننده بوده است و با این کار هزینه نگهداری و خدمات پشتیبانی را به شدت کاهش می دهیم.

رئیس سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع گفت: فرازهایی برتر از سامانه باور ۳۷۳ را در دستور کار داریم که در آینده درباره آن خبررسانی می کنیم.

امیرسرتیپ شهرام با اشاره به پیشرفت‌های طراحی و ساخت رادار در کشورمان افزود: علاوه بر اینکه رادارهای جنگنده ها را ارتقاء دادیم رادارهای بومی هواپایه را ایجاد کردیم تا تهدید دشمن را با تهدید و آفند را با آفند پاسخ دهیم که به زودی و پس از تولید انبوه، رسانه‌ای خواهد شد.

وی گفت: در حوزه سامانه‌های توپخانه ای که بتوانیم حجم آتش و تحرک را بیشتر کنیم در ۲ بُعد از لیرز استفاده می‌کنیم یکی برای آماده سازی سامانه توپخانه ای و دوم در حوزه کُشندگی با لیزر توانستیم به جایی برسیم که اهدافی را که با لیزرهای پرتوان از جنس های خاصی هستند بتوانیم منهدم کنیم.

مدیرعا‌مل سازمان ‌صنایع الکترو‌نیک ایران با بیان اینکه لبه تکنولوژی دنیا در حوزه لیزر برای سامانه‌های دفاعی در دست نیروهای مسلح و وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در موضوع ماهواره و ماهواره‌بر جزو ۱۰ کشور مطرح جهان هستیم.

وی افزود: توسعه و تحقیق ساخت موشک‌های ماهواره بر و ساخت ماهواره با ماموریت‌های مختلف از برنامه‌های ماست و در صورت نیاز، آن ها را پس از ساخت، آزمایش می کنیم و نیازی نیست حتما رسانه‌ای کنیم.

کلید واژه ها: باور ۳۷۳


( ۱۰ )

نظر شما :

محمد ۰۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۴
مگه سامانه های پاتریوت و تاد در ایران وجود دارند که مقایسه می‌کنند؟ مقایسه نباید صرفاً بر اساس اعداد روی کاغذ باشه بلکه به عمل
amir ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۱:۵۳
مشخصات و قابلیت های تجهیزات نظامی یک بعد عمومی دارد یک بعد سری که مورد دوم کمپانی های سازنده از آن خبر دارند و چطور شما میگید که از سامانه پاتریوت و تاد قوی تر است؟ سامانه تاد یک سامانه ضد بالستیک است که خارج از جو زمین عمل میکند و کلا کاربرد ان متفاوت با پاتریتوت را اس 300 غیره است. بهتر اگر پیشرفت هم در صنایع نظامی کردیم اینقدر در بوق نکنیم مگر امریکا یا اروپا با این همه کمپانی تسلیحاتی و هوا فضا هر نوع دستاورد یا پیشرفت یا تولید جدید این همه در بوق میکنند؟