آتش آمازون در روابط فرانسه-برزیل| بولسونارو: ماکرون عذرخواهی کند

۰۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۲ کد : ۱۹۸۵۸۲۲ سرخط اخبار

در ادامه تنش‌ها بین برازیلیا و پاریس که جرقه آن با حریق در جنگل‌های آمازون زده شد، «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل عذرخواهی «امانوئل ماکرون» را خواستار شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور برزیل که پیشتر در رد مواضع پاریس درباره آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون گفته بود رئیس‌جمهور فرانسه افکار استعمارگرانه دارد، حالا بر لزوم عذرخواهی امانوئل ماکرون از برزیل تاکید کرده است.

به گزارش پایگاه «هیل»،  «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل در جمع خبرنگاران گفت: «اول از همه (امانوئل) ماکرون باید از اهانت‌هایش دست بردارد. او مرا دروغگو خوانده بود. قبل از اینکه ما با فرانسه صحبتی بکنیم یا چیزی را از آنها بپذیریم او باید این حرف‌هایش را پس بگیرد و بعد از آن ما می‌توانیم درباره موضوعات دیگر حرف بزنیم. او باید حرف‌هایش را پس بگیرد و بعد پیشنهاد کمک بدهد».

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در پایان نشست گروه ۷ اعلام کرده بود، بودجه‌ای برای اطفای حریق جنگل‌های آمازون که موجب نگرانی طرفداران محیط زیست شده است، تعیین خواهد شد.

وی همچنین به اقدام جنجالی و توهین رئیس‌جمهور برزیل علیه بانوی اول فرانسه واکنش نشان داد.

ماکرون گفته بود: «واقعا ناراحت‌کننده است. هم برای او و هم برای مردم برزیل. معتقدم که زنان برزیلی وقتی این صحبت‌های رئیس‌جمهورشان را بخوانند، بابت آن شرمنده شوند. فکر می‌کنم باید هم از رفتار رئیس‌جمهورشان شرمنده باشند. من برای مردم برزیل احترام بسیار زیادی قائلم و به همین دلیل امیدوارم که در آینده بسیار نزدیک رئیس‌جمهوری داشته باشند که در شأن این جایگاه باشد».

پیشتر بولسونارو در یکی از صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی، چهره «بریژیت ماکرون» همسر رئیس‌جمهور فرانسه را به سخره گرفته بود.

کلید واژه ها: آمازون برزیل فرانسه


نظر شما :