اظهار مخالفت مسکو و واشنگتن با استعفای الحریری

۲۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۸ کد : ۱۹۸۷۰۰۹ سرخط اخبار

یک روزنامه لبنانی نوشت، نخست‌وزیر این کشور پیامی شفاهی از روسیه دریافت کرده مبنی بر اینکه وی نباید در شرایط کنونی لبنان و منطقه استعفا دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معترضان لبنانی که از پنجشنبه هفته گذشته در اعتراض به شرایط اقتصادی، مالیات و فساد در این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند، همچنان قصد ادامه تظاهرات مسالمت آمیز خود را دارند.

در همین ارتباط روزنامه «الجمهوریه» به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: نخست‌وزیر «سعد الحریری» پیامی شفاهی از سران روسیه دریافت کرده که مسکو در آن تأکید کرده در شرایط سخت کنونی لبنان و منطقه دوست ندارد الحریری استعفا دهد.  

شبکه «الحره» هم به نقل از یک مقام مسؤول در وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «(گذشت) چند دهه همراه با گزینه‌های بد و فساد، دولت لبنان را در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار داده است، امید است که این تظاهرات، بیروت را به سمت اصلاحات اقتصادی واقعی سوق دهد. تعهد و اجرای اصلاحات معنی‌دار می‌تواند درها را در برابر حمایت‌های میلیارد دلاری از لبنان باز کند، این موضوع بستگی به خود لبنانی‌ها دارد. دولت آمریکا از حق لبنانی‌ها در تظاهرات مسالمت آمیز دفاع می‌کند.»

از سوی دیگر روزنامه «الاخبار» امروز (دوشنبه) در گزارشی نوشت: «الیزابت ریچادر» سفیر آمریکا در لبنان به علاوه سفرای کشورهای اروپایی با الحریری تماس گرفته‌اند و بر باقی ماندن دولت وی همراه با اصلاحات فوری تأکید کرده‌اند.

این روزنامه دیروز نیز نوشت، نخست‌وزیر لبنان تماس‌های متعددی برای گرفتن تأیید لازم و ادامه کار در پست نخست‌وزیری داشته و حمایت مستقیم فرانسه و آمریکا را به این منظور دریافت کرده است. 

کلید واژه ها: سعد الحریری


نظر شما :