ادعای ژنرال انگلیسی؛ ایران، روسیه و چین مسببین آغاز "جنگ جهانی سوم"!

۲۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۴ کد : ۱۹۸۷۴۳۷ سرخط اخبار

ژنرال نیک کارتر، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح انگلیس اظهار داشت:  بی پروا بودن ، روسیه می تواند به طور تصادفی، جنگ جهانی سوم را آغاز کند. این مقام عالی رتبه نظامی مقاله ای را با این عنوان در تلگراف منتشر کرد و مسکو، پکن و تهران را به تلاش بر برهم زدن امنیت، ثبات و رفاه در کشورهای غربی متهم کرد. 
نواندیش: ژنرال نیک کارتر، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح انگلیس اظهار داشت:  بی پروا بودن ، روسیه می تواند به طور تصادفی، جنگ جهانی سوم را آغاز کند. 

به گزارش نواندیش، این مقام عالی رتبه نظامی مقاله ای را با این عنوان در تلگراف منتشر کرد و مسکو، پکن و تهران را به تلاش بر برهم زدن امنیت، ثبات و رفاه در کشورهای غربی متهم کرد. 
 
ایران، روسیه و چین مسببین آغاز 

 این اولین حمله وزارت دفاع انگلیس علیه فدراسیون روسیه نیست. به گفته تحلیلگران، چنین اظهاراتی به توجیه افزایش هزینه های دفاعی و همچنین منحرف کردن جمعیت انگلیس از مشکلات داخلی کمک می کند.

ژنرال سر نیک کارتر از قدرت گرفتن ایران، روسیه و چین ابراز نگرانی کرده و مدعی شده است که تاکتیک‌های مورد استفاده این سه کشور می‌تواند «تصادفا» به وقوع جنگ سوم جهانی منجر شود. اقدامات تهران، مسکو و پکن «به سادگی می‌تواند به سوءمحاسبه‌ای ناخواسته» و بروز درگیری‌های بزرگ بیانجامد.

این ژنرال انگلیسی در ادامه نوشت است: «رقبای ما، به اساتید سوء استفاده از فضاهای میان صلح و جنگ تبدیل شده‌اند.
 
طی ماه های اخیر تحلیل های بی شماری پیرامون آغاز جنگ جهانی سوم نوشته شده و حتی از مناطق احتمالی که می تواند جرقه این جنگ در آن زده شود هم نام برده شده، بدون شک افزایش قدرت کشورهایی مثل روسیه و چین و به چالش کشیدن ساختار نظام بین الملل می تواند این سناریو را ممکن سازد!
 
 


( ۶ )

نظر شما :