محمد جواد ظریف در قزاقستان+تصاویر

۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۲ کد : ۱۹۸۷۴۶۸ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارها با مقامات قزاقستان با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور قزاقستان

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست «کلوپ آستانه» و دیدار و گفتگو با مقامات قزاقستان دیروز (دوشنبه) به نورسلطان پایتخت این کشور سفر کرد، در ادامه دیدارها و رایزنی‌ها با مقامات قزاق، امروز (سه‌شنبه) با «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان دیدار کرد.

ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه از جمله محورهای مورد گفتگو در دیدار ظریف با رئیس جمهور قزاقستان بود.

 

13980821000938_Test_NewPhotoFree.jpg

 

در این دیدار طرفین در خصوص آخرین تحولات برجام و تروریسم اقتصادی آمریکا، همکاری‌های اقتصادی و کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور و نیز تبادل هیأت‌های عالیرتبه گفتگو کردند.

وزیر خارجه ایران پیش از این نیز با «نورسلطان نظربایف» رهبر قزاقستان و رئیس جمهور پیشین این کشور ملاقات و گفتگو کرده بود.

 

13980821000328_Test_PhotoL.jpg

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که دیروز (دوشنبه) بدین منظور به قزاقستان سفر کرد در مدت حضورش در این کشور با همتای قزاقستانی خود دیدار و درباره ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه به رایزنی پرداخت.

وی امروز به عنوان سخنران ویژه مراسم افتتاحیه «کلوپ آستانه» با موضوع «بایسته‌های یک منطقه امن و با ثبات» در نورسلطان پایتخت قزاقستان حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت و همچنین در پنل خلع سلاح و عدم اشاعه کلوپ آستانه با موضوع برجام شرکت و سخنرانی کرد.

 

13980821000194_Test_PhotoL.jpg

 

وزیر امور خارجه ایران بعدازظهر دیروز نیز در دانشگاه اوراسیا شهر نورسلطان (آستانه سابق) حضور یافت. در این برنامه ظریف ضمن بازدید از موزه این دانشگاه دفتر یادبود آن را امضا و در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه با موضوع «پارادایم‌ها و گفتمان‌های نوین در جهان معاصر» سخنرانی کرد و به سؤالات چند تن از دانشجویان پاسخ داد. 

 

13980820000824_Test_PhotoL.jpg

 

در ادامه این برنامه طی مراسمی عنوان «پروفسور افتخاری» دانشگاه اوراسیای قزاقستان به ظریف اعطاء شد.

وزیر امور خارجه ایران در هفته‌های اخیر به آنتالیا، ژنو، دوحه و باکو سفر کرده است.

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف قزاقستان


نظر شما :