شکست طرح های واشنگتن در قبال تهران

بر خلاف تبلیغات غرب و مخالفان، حال ایران خوب است

۰۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰ کد : ۱۹۸۷۷۸۴ اخبار اصلی خاورمیانه
به رغم گفته های برخی از کارشناسان غربی و نیروهای مخالف در ایران در خصوص وضعیت رو به فروپاشی در ایران به خاطر اعمال تحریم های امریکا، باید گفت که اصلا چنین چیزی نیست. بله، اکنون، به خاطر اعمال تحریم های سخت علیه عرصه های اقتصادی ایران، وضعیت دشواری بر این کشور حاکم است، اما اصلا فاجعه بار نیست.
بر خلاف تبلیغات غرب و مخالفان، حال ایران خوب است

نویسنده: نیکلای پلوتنیکوف

دیپلماسی ایرانی: در ماه نوامبر سال جاری، هیاتی از انستیتوی مطالعات شرق آکادمی علوم روسیه به دعوت انستیتوی مطالعات سیاسی و راهبردی وزارت امور خارجه ایران به این کشور سفر کرد. دانشمندان روسی از وزارت امور خارجه ایران و برخی از موسسات آموزش عالی تهران و همچنین شهر مقدس قم دیدن کردند. همچنین سمینار روسیه – ایران برگزار شد که در آن مشکلات مرتبط با منافع و امنیت دو کشور، اوضاع جاری در خاورمیانه، انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان و همچنین رویکردهای احتمالی در همکاری میان مسکو و تهران در سطوح منطقه ای و بین المللی بحث و بررسی شد.

ایران و روسیه وارد سطحی از همکاری راهبردی شده اند و به یکدیگر در مقابله با تحریم های امریکا کمک می کنند. در دانشگاه های ایران تعداد گروه های آموزش زبان روسی افزایش یافته است. در این کشور تقریبا ده گروه زبان روسی وجود دارد. همکاری های دو جانبه روسیه و ایران در سطح عالی رو به افزایش است.

با انجام یک سفر کوتاه نمی توان از اوضاع داخلی ایران ارزیابی درستی به عمل آورد. به رغم گفته های برخی از کارشناسان غربی و نیروهای مخالف در ایران در خصوص وضعیت رو به فروپاشی در ایران به خاطر اعمال تحریم های امریکا، باید گفت که اصلا چنین چیزی نیست. بله، اکنون، به خاطر اعمال تحریم های سخت علیه عرصه های اقتصادی ایران، وضعیت دشواری بر این کشور حاکم است، اما اصلا فاجعه بار نیست. این کشور همچنان به حیات خود ادامه می دهد. در تهران، بیش از 14 میلیون نفر سکونت دارند و تعداد خودروهای لوکس در خیابان های این شهر زیاد است. اکثر رانندگان خودروها، زنان هستند و بسیار زیبا رو و آراسته هستند.

نرخ مواد خوراکی به خاطر نرخ تورم بالا است، اما این امر بسیار طبیعی است. کالاها و محصولات به وفور در مغازه ها یافت می شوند. در کافه ها و رستوران ها نیز مردم زیادی حضور دارند. پل طبیعت تهران یکی از مراکز بسیار جذاب و دیدنی توریستی به شمار می رود که شامل رستوران های بسیار شیک نیز می شود.

از لحاظ تاریخی، ایران کشور تجاری به شمار می رود. در تهران، معتقدند که بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در امریکا، اوضاع داخلی کشور آرام تر و با ثبات تر خواهد شد. ایرانی ها معتقدند که امریکا قصد حمله به کشورشان را ندارد و اگر هم، چنین اتفاقی بیفتد، ایرانی ها با جان و دل از وطنشان حمایت و دفاع خواهند کرد.

وقوع اعتراضات اخیر در ایران به خاطر گرانی نرخ بنزین موضوع دیگری است. به اعتقاد روسیه، دولت ایران در اخذ این تصمیم به خوبی عمل نکرده و باید آن را به صورت مرحله به مرحله اجرا می کرد. با این وجود، باید گفت که نرخ بنزین در ایران همچنان جزء نرخ های بسیار پایین برای سوخت در جهان است.

منبع: نزاویسیمایا گازتا / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: تحریم ایران ایران و امریکا ایران و روسیه تحریم اقتصادی تحریم امریکا


( ۱۰ )

نظر شما :