مسعود سلیمانی: به زندانی ها گفته بودند که من می خواستم در آمریکا بمبگذاری کنم

۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۴ کد : ۱۹۸۸۰۱۲ سرخط اخبار

مسعود سلیمانی استاد محبوس ایرانی در آمریکا گفت: به زندانی ها گفته بودند که من تروریست هستم و می خواستم در آمریکا اقدام به بمبگذاری کنم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مسعود سلیمانی» استاد ایرانی محبوس در آمریکا که امروز بعد از 14 ماه آزاد و امشب وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد، در بدو ورود به فرودگاه در جمع خبرنگاران درباره برخوردهای صورت گرفته با وی در این مدت گفت: آنها (آمریکایی ها) دشمن شماره یک ایران و ایرانی هستند. اینقدر اینها (آمریکایی ها) باید کوچک و پست باشند وقتی من را به زندان بردند گفتند که این تروریستی بوده که به آمریکا آمده که بمبگذاری کند و ما به همین خاطر آن را بازداشت کرده ایم.

به گفته وی می خواستند به این بهانه بقیه زندانیان نتوانند به من نزدیک شوند و از من فاصله بگیرند.

وی افزود: بعد از مدتی زندانیان به من گفتند که به تو نمی آید که تروریست و بمبگذار باشی و اینها چه می گویند؟ که می گفتم نمی دانم چه می گویند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: اینقدر اینها (آمریکایی ها) کوچک و پست هستند که وقتی می گفتم که خیلی بیماران منتظر هستند و باید کارهای آنها انجام شود، می گفتند خوب بمیرند، مشکلی نیست.

سلیمانی اضافه کرد: این نشان داد که مشکل آنها با ایران و ایرانی است. این هم به خاطر پیشرفت های علمی و مسیر درستی است که ایران طی می کند. انشاءالله با کمک همدیگر کشور را به مراحل خوبی برسانیم.

به گزارش فارس، «مسعود سلیمانی» استاد دانشگاه‌های تهران و استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس و یکی از محققان برجسته حوزه سلول‌های بنیادی که بیش از یک سال در حبس غیرقانونی در آمریکا بود، امشب وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

او که روز شنبه 16 آذر ماه آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد، به همراه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که بدین منظور به زوریخ سفر کرده بود، به تهران بازگشت.

گفتنی است روند آزادی سلیمانی با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرآیند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، صورت گرفت. در این روند همچنین با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی «ژائو وانگ» شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رأفت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.

کلید واژه ها: ایران و امریکا


( ۱ )

نظر شما :