یکی از ۲۰ جهانگرد معروف یوتیوب به ایران آمد+تصاویر

۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۹ کد : ۱۹۸۸۰۲۴ سرخط اخبار

Mark Wiens یکی از ۲۰ چهره شناخته شده در یوتیوب است، ویدئوهای او از غذاهای خیابانی گاهی اثری شبیه بمب در شبکه‌های اجتماعی دارد. او حالا در ایران است.

به گزارش ایسنا، مارک درحالی به ایران سفر کرده که تحت تاثیر اقدام رسانه‌های جهانی، ایران کشوری ناامن معرفی شده و سفر به آن درحال حاضر اقدامی خطرناک قلمداد شده است. وزارتخانه‌های امور خارجه برخی کشورها از جمله فرانسه نیز در ماه‌های گذشته نقشه ایران را در وب‌سایت خود به رنگ زرد (ناامن) درآورده و از علائم هشداردهنده برای سفر به این کشور استفاده کرده و حتی شهروندان‌شان را نیز از این سفر برحذر داشته‌اند. این توصیه‌ها سبب تجدید نظر بعضی از توریست‌ها برای سفر به ایران شده است.

با این حال برخی شخصیت‌های اثرگذار در شبکه‌های اجتماعی بدون توجه به اخبار رسانه‌ها و توصیه‌های دولت‌ها راهی ایران شده‌اند؛ کشوری که این روزها ناآرام و آشفته نمایش داده می‌شود.

پیش از مارک وینز، جهانگردان اثرگذار دیگری به ایران سفر کرده‌ تا به گفته خودشان چهره‌ واقعی این کشور را نشان دهند. ویدئوهای آن‌ها نه تنها مخاطبانشان را، بلکه دیگر  شخصیت‌های اثرگذار در یوتیوب را برای سفر به ایران به صف درآورده است.

«ترِوُر جیمز» و «مارک وینز» که جزو ۲۰ چهره مطرح یوتیوب در سال ۲۰۱۹ بوده‌اند.
جیمز حدود یک ماه پیش به ایران سفر و از غذاهای محلی ایران ویدئوهایی تهیه کرد.

مارک از دو سال پیش قصد داشته به ایران سفر کند. او گفته بود: «ایران یکی از کشورهای مهم در لیست من است، از آن‌هایی که حتما باید سر بزنم و غذاهای خوشمزه‌اش را امتحان کنم اما متاسفانه تا امروز این شانس را نداشته‌ام و بیشتر هم به دلیل بودجه و اقامت بوده است. امیدوارم این اتفاق زودتر بیفتد و بتوانم به ایران سفر کنم.»

او حالا با انتشار تصاویری از برج آزادی و کباب ایرانی از حضورش در ایران خبر داده است.

«مارک وینز» اصالتا آمریکایی است اما با همسرش در بانکوک زندگی می‌کند. سفرهای او رسما از سال ۲۰۰۹ آغاز شده و در کشورهای زیادی از چهار قاره ماجراجویی کرده و از غذاها و فرهنگ آن‌ها ویدئوها ساخته است.

او خود را یک مسافر تمام‌وقت معرفی می‌کند که گاهی به همراه همسر و فرزندش به انگیزه تجربه غذاهای خوشمزه به دل فرهنگ‌های مختلف می‌زند. این ویدئوبلاگر بیشتر به تهیه فیلم از غذاهای خیابانی و محلی علاقه‌مند است که طرفداران زیادی هم دارد. درحال حاضر حدود هشت میلیون کاربر در یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام ماجراها و ویدئوهای مارک وینز را دنبال می‌کنند. ویدئوهای او روزانه میانگین ‌۱.۳ میلیون بازدید دارد.

این جهانگرد در مصاحبه‌های متعددی گفته که در کنار خوردن غذاهای خوشمزه، دوست دارد وبلاگ‌نویسی کند و تجربه‌های بی‌نظیرش را با مردم به اشتراک بگذارد. درآمدش هم از تبلیغ در این فیلم‌ها، فروش کتاب‌های الکترونیکی، تی‌شرت و لیوان تامین می‌شود. آخرین بار یک نشریه که از درآمد سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی گزارش تهیه می‌کند، تخمین زد او از محل تبلیغات در ویدئوهایش روزانه حدود ۵ هزار دلار می‌تواند درآمد کسب کند.

مارک، غذا را مهم‌ترین و بهترین راه ارتباطی با مردم جهان می‌داند و در وبلاگش نوشته است: «معتقدم وقتی مسافرت می‌کنید، بهتر از غذا راه دیگری برای ارتباط با مردم ندارید.

مهم نیست از کدام فرهنگ و یا کشور هستید و یا تصمیم گرفته‌اید به کجا سفر کنید، مهم این است که غذا تنها موضوع مشترک بین ما است که بخش بزرگی از زندگی‌مان را نیز تشکیل می‌دهد.

هدف من این است که در کنار توصیه‌های غذایی و معرفی غذاهای خوشمزه و رستوران‌های معتبر، به شما الهام دهم تا از منطقه راحت خود خارج شوید، اهداف‌تان را تعیین کنید و آنچه را که بیشتر علاقه‌مندید، دنبال کنید.»

در وبلاگ «مارک وینز» نوشته شده که ویدئوهای او معمولا یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود؛ ویدیوهایی که در برخی شبکه‌های بین‌المللی تلویزیونی هم پخش می‌شود و به نظر مخاطبانش محتوایی هدفمند و محبوب دارد.

کلید واژه ها: گردشگری ایران


( ۱۱ )

نظر شما :